رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=11879

در بازار لوازم یدکی گرانفروشی نداریم/کسبه در افزایش قیمت دخالتی نداشتند

به گزارش یدکی‌رسانه رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران سید احمد حسینی درباره گرانی به وجود امده در بازار لوازم یدکی اظهار کرد: بر بازار لوازم یدکی نظارت وجود دارد و کسبه در افزایش قیمت دخالتی نداشته اند. افزایش نرخ دلار بر بازار اثر گذار است چراکه در مجموع فقط ۱۵ درصد از قطعات خودرو، تولید داخل می‌باشد و سایر قطعات و مواد اولیه از خارج کشور وارد می‌شود.

 

سید احمد حسینی گفت: متاسفانه قیمت لوازم یدکی از بیثباتی ارز نشأت می‌گیرد. بخشی از بازار لوازم یدکی، وارداتی است و مواد اولیه تولید داخل نیز از خارج کشور تامین می‌شود.
وی افزود: به طور کلی ۸۰ درصد از قطعات خودروهای داخلی بومی سازی شده و در داخل تولید می‌شود اما با در نظر گرفتن تمامی خودروها فقط ۱۵ درصد از قطعات، تولید داخل است. مواد اولیه برخی از قطعات داخلی نیز وارداتی می‌باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران با بیان اینکه دولتمردان باید در به ثبات رساندن ارز کوشا باشند خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات اساسی در بخش خصوصی و اصناف کشور بی ثباتی نرخ ارز است. اینکه قیمت ارز در کمتر از یک ماه ۳۰ درصد افزایش یافته قابل توجیه نیست و این مسئله برای کشور و مردم مشکل ایجاد می‌کند. البته شایان ذکر است، توزیع خودرو در بورس کالا نیز در این افزایش قیمت بی‌تاثیر نبوده‌است.

سید احمد حسینی در پایان افزود: متاسفانه لوازم یدکی در شرکت‌های بزرگ و خودروسازی‌ها نیز افزایش قیمت چشمگیری نسبت به بازار داشته است. کسبه در گرانی به وجود امده دخالتی ندارند چرا که بر این بازار نظارت وجود دارد و بازار رقابتی است. در این بازار گرانفروشی نداریم و قیمت تقاضا و عرضه خود به خو تعیین می‌شود.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد