رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=11851

دولت باید خسارات را جبران کند/کاهش تولید به دلیل کمبود برق و گاز

به گزارش یدکی رسانه رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی خودرو کشور گفت:در حال حاضر برودت هوا و قطعی گاز و برق خسارات زیادی را به قطعه سازان وارد کرده‌است. طبق ماده ۲۵ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار دولت باید این خسارات را جبران کند.

محمدرضا نجفی منش گفت: با توجه به اینکه ایران دمین ذخائر گازی جهان را دارد شایسته نیسن اینچنین مشکل گازی داشته باشد و دولت باید برای این موارد برنامه ریزی جدی‌تری کند. متاسفانه درحال حاضر تولید کاهش یافته و کمبود برق و گاز باعث توقف فعالیت بسیاری از واحدهای تولیدی شده و خسارات جبران ناپذیری را رقم زده است.

نجفی منش اظهار کرد: دولت در مواردی که باعث زیان به تولیدکنندگان وصنعتگران می‌شود. طبق ماده ۲۵ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار باید به جبران خسارت ها بپردازد اما متاسفانه تا کنون اقدامی صورت نگرفته‌است.

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی خودرو کشور اذعان کرد: برخی از واحدهای قطعه سازی مخصوصا واحدهایی که در ذوب و شیشه فعال هستند، سوخت جایگزینی ندارند و قطعی گاز علاوه بر تعطیلی و خسارت هایی که برایشان به همراه دارد، مدت زمان زیادی نیز لازم است تا به حالت اولیه برگرددند.

وی تاکید کرد: علی‌رغم توقف مکرر خطوط تولید  تا الان تعدیل نیرو از سوی واحدی اعلام نشده‌است. بنگاه ها و شرکت ها بر این امر مدیریتی ندارند اما باید هزینه های پرسنلی را متقبل شوند.

محمدرضا نجفی منش خاطر نشان کرد: انتظار قطعه سازان از خودروسازان در این شرایط، تعدیل قراردادها و حتی شناورشدن انها است تا در صورت افزایش قیمت بلافاصله در قراردادها اعمال شود.

وی گفت: موضوع دیگری که محل بحث است دستمزد ساعتی کارگران می‌باشد. خودروسازان روی ساعتی ۴۲ هزارتومان تاکید دارند اما قطعه سازان رقمی حداقل ۵۵ هزار تومان مدنظرشان است. پرداخت های خودروسازان به صورت ۴ الی ۶ ماه باعث می‌شود روند کار به سختی پیش برود در حالی که این پرداخت‌ها باید حداقل یک ماهه باشد.

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی خودرو کشور در پایان گفت: در حال حاضر که کشور در شرایط یحرانی قرار دارد باید همه به ههم کمک کنیم تا بتوانیم از این شرایط به خوبی عبور کنیم.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد