رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=11741

سامانه ایرانیان اصناف، مسبب اصلی در تاخیر صدور مجوز

به گزارش یدکی رسانه به منبع خبرگزاری اتاق اصناف تهران علی توسطی رئیس اتاق اصناف تهران، سامانه ایرانیان اصناف را عامل اصلی تاخیر صدور مجوز ها دانست و گفت: پیش از راه‌اندازی این سامانه مجوز ها در طی ۱۰الی۱۵ روز صادر می شد اما در حال حاضر مدت زمان بیشتری طول می کشد . وی همچنین تسویه حساب مالیاتی و سوء مدیریت را عاملان دیگر صدور قطره‌چکانی مجوز‌ها دانست.

سامانه ایرانیان اصناف،مقصر شناخته شد

علی توسطی درباره تاخیر در صدور مجوز‌ها گفت: در گذشته در برخی از اتحادیه‌ها پروانه کسب در طی ۱۰ الی۱۵ روز به طور کامل صادر می شد اما بعد از راه‌اندازی سامانه ایرانیان اصناف تعداد روز‌های بیشتری طول می‌کشد که اعلام شود  اصلا امکان صدور مجوز وجود دارد یا خیر که این امر باعث صدور قطره‌چکانی پروانه‌های کسب‌و‌کار شده‌است.

وی ادامه داد: در اتحادیه‌های صنفی سعی می‌شد مشکلات و موانع مجوز‌ها رفع شود برای مثال مشکلات بین وراث با ریش سفیدی حل می‌شد.

ماده۱۸۶ قانون مالیات‌های صنفی از دست اتحادیه‌های صنفی خارج است

رئیس اتاق اصناف تهران اظهار کرد: اکنون فرد باید تسویه‌حساب مالیاتی را ارائه دهد که این امر باعث زمان بر شدن صدور پروانه می‌شود . ممکن است فرد در سال قبل کالایی را در شهر دیگری خرید و فروش کرده‌ و مالیات ان را نپرداخته باشد. در گذشته هر فرد یک شناسه مالیاتی داشت و مدارک پرداخت در سال‌های قبل را ارائه می‌کرد.

سوءمدیریت عاملی دیگر در تاخیر صدور مجوز‌ها

توسطی اذعان کرد: اتحادیه‌‌های صنفی به سختی و حتی در برخی موارد در ساعات غیرکاری و روز‌های تعطیل موفق به کسب مجوز‌ها شده اند که این اختلال از سوءمدیریت نشآت می‌گیرد. قرارداد با شرکتی که به لحاظ ویژگی‌ها و پهنای باند کم ، توان انجام کار را نداشته و باعث این وضعیت شده‌است.

علی توسطی رئیس اتاق اصناف ایران در پاسخ به اینکه چه کسی مسئول رفع این مشکل است اظهار کرد:  سامانه تحت نظر سازمان صمت و دبیر هیئت عالی نظارت است.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد