رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=11769

طرح شناسه‌دار کردن لوازم‌یدکی خودرو تا پایان سال ادامه دارد

به گزارش یدکی رسانه طبق گفته مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صنعت، معدن و تجارت تا کنون ۲۷۰ هزار قطعه یدکی خودرو دارای شناسه کالا و بیش از ۴۰۰ میلیون کدرهگیری نیز برای این کالا‌ها صادر شده‌است. به گفته رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران فروشندگان فرصت دارند تا پایان سال برای دریافت شناسه‌کالا و کدرهگیری اقدام نمایند.

مسیر ناهموار اجرای طرح شناسه‌دار کردن لوازم یدکی خودرو:

طرح شناسه‌دار کردن لوازم یدکی خودرو، مسیر ناهمواری را طی کرده است. این طرح از سال ۱۳۹۷ تا ابتدای امسال مسکوت مانده بود اما از ابتدای امسال دوباره به جریان افتاد . در ابتدا قرار بود این طرح در ۱۵ مرداد ماه امسال اجرا شود اما به ۱۵ مهر و بعد به  ۱۵ اذر موکول شد. در نهایت نیز با توجه به مشکلات پیش‌آمده از جمله کوتاهی برخی از فروشندگان در تعیین تکلیف قطعات قدیمی در فروشگاه‌ها، به تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان تا پایان سال مهلت داده‌شد.

 

۲۷۰ هزار قطعه دارای شناسه کالا

به گفته حمید محله‌ای مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت تاکنون بیش از ۲۷۰ هزار قطعه یدکی خودرو دارای شناسه کالا و بیش از ۴۰۰ میلیون کدرهگیری نیز برای این کالاها صادر شده‌است.
محله‌ای اظهار کرد: امیدواریم با تمدید مهلت طرح شناسه دار کردن لوازم یدکی خودرو تا پایان سال شاهد تعیین تکلیف این کالاها در سطح عرضه باشیم.
وی ادامه داد:به درخواست اتحادیه‌ها این طرح تا پایان سال تمدید شد اما از سال اینده هر کالایی که شناسه کالا و کدرهگیری نداشته باشد به عنوان کالای قاچاق جمع‌آوری خواهد شد.

 

موانع، دلیل تمدید مهلت

سید احمد حسینی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو اذعان کرد: با توجه به مشکلات و موانعی که سر راه اجرای این طرح قرار دارد، مقرر شد تا پایان سال ۱۴۰۱ به فروشندگان برای شناسه دار کردن لوازم یدکی خودرو فرصت داده شود.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد