رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=11797

عدم هماهنگی عرضه و تقاضا، مشکل اصلی افزایش قیمت خودرو

به گزارش یدکی رسانه سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران مشکل اصلی افزایش قیمت خودرو را عدم هماهنگی بازار در عرضه و تقاضا عنوان کرد و گفت: برداشتن محدودیت واردات و افزایش عرضه به بازار کمک می‌کند.

سعید موتمنی خاطر نشان کرد: امارها نشان می‌دهد از سال ۹۸ تا ۱۴۰۰، دو میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو تولید و به بازار عرضه شده‌است اما این درحالی است که نیاز ماهانه بازار یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو می‌باشد.

وی ادامه داد: برای کنترل و مدیریت اختلاف خودروهای داخلی که به ۱۰۰ درصد رسیده و تامین نیاز بازار باید تولید و عرضه را افزایش و محدودیت واردات را برداشت.

موتمنی تصریح کرد: قیمت خودرو نسبت به هفته اخیر شاهد ۱۰ درصد کاهش بوده اما ۴۰ درصد افزایش قیمت را نسبت به ماه گذشته تجربه کرده‌است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران اظهار کرد: عرضه خودروهای وارداتی گام مثبتی است و به کاهش قیمت ها کمک می‌کند اما هنوز تعرفه انها مشخص نشده‌است.

موتمنی نوسانات نرخ ارز را تاثیرگذار دانست و گفت: تغییرات نرخ ارز حتما بر کالاهای سرمایه‌ای مثل خودرو اثر می‌گذارد و نابسامانی بازار و افزایش قیمت خودرو را به همراه می‌اورد.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران درپایان افزود: تولیدات خودروسازان پاسخگوی نیاز بازار نیست . در سه سال گذشته ۴۷ درصد کمتر از نیاز بازار، خودرو عرضه شده‌است.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد