رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=11813

عرضه خودرو در بورس، دست دلالان را از بازار حذف می‌کند.

به گزارش یدکی‌رسانه عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن و نیروی محرکه و قطعه سازان خودرو گفت: عرضه خودرو در بورس کالا، شرایط را نسبت به گذشته بهتر کرده‌است. وقتی خودرو از طریق قرعه‌کشی یا کارخانه عرضه می‌شد راه را برای جولان واسطه‌گران باز می‌کرد اما در حال حاضر دست دلالان از بازار کوتاه شده‌است و بهتر است قطعات خودرو نیز همراه مواد اولیه خودرو وکالای اتومبیل، در بورس کالا عرضه شود

عرضه خودرو در بورس و اثرات ان
علی یکه فلاح عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن و نیروی محرکه وقطعه‌سازان خودرو اظهار کرد: با عرضه خودرو در بورس کالا قیمت خودرو به قیمت واقعی نزدیک تر می‌شود بنابراین شایسته است محصولات قطعه‌سازان نیز در بورس عرضه شود.
وی افزود: در شرایط کنونی کشور، عرضه خودرو در بورس کالا، نسبت به شیوه‌های گذشته روش بهتری است. با عرضه در بورس و واقعی شدن قیمت‌ها، زیان خودروسازان کاهش می‌یابد و دلالان از دور خارج می‌شوند.

قطعه‌سازان در بورس
یکه فلاح اظهار کرد: مواد اولیه خودرو در بورس کالا عرضه می‌شود و عرضه خودرو نیز در بورس کالا صورت می‌گیرد. پس بهتر است بورس کالا قیمت محصولات قطعه‌سازان را مشخص کند. این عرضه می‌تواند توسط تعاونی قطعه‌سازان انجام شود، به این شکل که قطعات خودرویی به صورت پک کامل سیستم ترمز، موتور خودرو، بدنه خودرو وسایر محصولات اینچنینی در بورس کالا عرضه شوند.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن و نیروی محرکه و قطعه سازان خودرو در پایان اشاره کرد: در گذشته عرضه به صورت قرعه‌کشی یا از طریق کارخانجات صورت می‌گرفت که این امر دست دلالان را در بازار، باز می‌گذاشت. واسطه‌گران، خودرو را با قیمت کارخانه خریداری و با قیمت بالا دربازار عرضه می‌کردند اما با عرضه خودرو در بورس کالا واسطه‌ها حذف می‌شوند.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد