رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=11794

فروش تایر پایینتر از قیمت مصوب/ افزایش قیمتی اعلام نشده‌است

به گزارش یدکی رسانه محمدرضا ال سارا رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران اظهار کرد: نوسانات نرخ ارز قطعا بر بازار تاثیر گذار است اما بر روی بازار تایر تاثیری ندارد. روغن موتور نیز به دلیل فزونی تولید از نوسانات نرخ ارز تاثیر جدی نخواهد پذیرفت.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران اظهار کرد: قطعا افزایش نرخ ارز باعث بروز تغییراتی در بازار خواهد شد. ممکن است پخش‌کنندگان عمده، به جهت نگرانی از نوسانات نرخ ارز، افزایش قیمت روغن موتور را مطرح کنند اما هنوز به مرحله اجرایی نرسیده‌است. درخصوص تایر نیز هنوز از سوی سازمان حمایت یا کارخانجات تایر تغییر قیمتی اعلام نشده‌است.

ال سارا با خاطر نشان کردن اینکه نوسانات ارز بر قیمت تایر تاثیری نداشته است اذعان کرد: تایرهای موجود در بازار عموما کمتراز قیمت مصوب کارخانه به دست مصرف‌کننده می‌رسد . نرخ ارز و نوساناتش تاثیر جدی بر این کالا در بازار ندارند چراکه قیمت این کالا از قیمت مصوب فاصله دارد.

وی در پایان درباره سامانه جامع تجارت و مشکلاتش اظهار کرد: با وجود مشکلاتی که این سامانه ایجاد می‌کند اما باید به قانون پایبند بود. این سامانه یکی از ابزار‌های تنظیم بازار است اما برای واحدهای صنفی تعویض روغنی به دلیل ماهیت و شرایط کسب و کار مشکلاتی را به همراه دارد.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد