رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=11772

قانون علائم تجاری؛ بزرگ‌ترین چالش در مبارزه با عرضه قطعات بی‌کیفیت به بازار

به گزارش یدکی رسانه سید احمد حسینی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در خصوص وضعیت عرضه قطعات بی‌کیفیت با آرم و نشان تجاری شرکت‌های برند اظهار داشت: بزرگ‌ترین چالش صنف قطعات یدکی در مبارزه با عرضه قطعات بی‌کیفیت به بازار، قانون علائم تجاری است. این موضوع مکررا به اداره ۱۳ آگاهی و قوای سه گانه اعلام شده است.

وی با بیان اینکه در قانون علائم تجاری جرایم و مجازات ها با یکدیگر متناسب نیستند، افزود: عدم تناسب جرم و مجازات‌ها سبب تکرار و گسترش جرایم در این حوزه شده و تا زمانی که قانون در این باره مورد اصلاح قرار نگیرد، اقدام جدی در جهت مبارزه با نقض علائم تجاری در اصناف صورت نخواهد گرفت.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران گفت: قطعات بی‌کیفیت به طور معمول شامل قطعات مصرفی و خودروهای پرمصرف تولید داخل می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه نوسانات قیمت‌ها از جمله افزایش قیمت خودرو بر افزایش قیمت قطعات یدکی در بازار اثرگذار است، در تاثیر افزایش نرخ ارز بر افزایش عرضه و استفاده از قطعات استوک تصریح کرد: قطعات استوک از کشورهای خارجی وارد می‌شوند که بیشتر مختص خودروهای وارداتی هستند. برخی از خودروها نیز که به علت تصادفات یا دلایل دیگر مورد اسقاط قرار می‌گیرند، قطعات آن‌ها در صورت سلامت به چرخه مصرف باز می‌گردند.

وی ادامه داد: برخی از قطعات استوک در صورتی که پیش از ورود به بازار مورد بررسی و نظارت‌های لازم قرار گرفته باشند، مشکلی برای خودرو ایجاد نمی‌کنند؛ اما در غیر این صورت می‌توانند موجب بروز چالش و مخاطراتی برای دارندگان خودرو شوند.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در پایان تبدیل قطعات یدکی به کالای سرمایه‌ای همانند آنچه که درباره کالای خودرو اتفاق افتاده‌است را تکذیب کرد.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد