رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=11674

قانون نظام صنفی باید اصلاح شود

به گزارش یدکی رسانه به نقل از اتاق اصناف تهران ،علی توسطی، رئیس اتاق اصناف تهران اظهار داشت: سازمان مالیاتی برای اتخاذ تصمیمات خود با ذی نفعان تعامل نمی کند، اما ما در تلاش هستیم تا در دوره جدید اتاق اصناف تعامل با سازمان ها از جمله سازمان امور مالیاتی داشته باشیم.

 

توسطی با اشاره به موضوع مالیات اظهار داشت: مالیات یک حقوق حاکمیتی است و در هر جای دنیا از مردم دریافت می شود و حتی در برخی کشورهای حوزه اسکاندیناوی درصد زیادی از درآمد افراد مالیات گرفته می شود، اما در این کشورها مردم با اطمینان خاطر این مالیات را پرداخت می کنند، زیرا اثرات آن را در آموزش و بهداشت رایگان و به عبارتی در لحظه به لحظه زندگی خود احساس می کنند و امنیت خاطری که پرداخت مالیات برای مردم به وجود می آورد در کیفیت زندگی افراد کاملا مشاهده می شود.

 

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه مالیات برای ایجاد تعادل و توزان و بالا رفتن کیفیت زندگی است، اذعان کرد: در ایران عدالت مالیاتی نداریم و در حالی که مالیات از برخی اقشارمانند کارمند و اصناف که درآمد آنها مشخص است و پرونده مالیاتی دارند دریافت می شود، اما از کسانی که رقم های بزرگ جابه جا می کنند گرفته نمی شود و بعضا این افراد فرار مالیاتی دارند و در نتیجه فرار مالیاتی آنها فشار مالیاتی بر دوش کارمند و به ویژه اصناف و کسبه بیشتر می شود.

 

توسطی با اشاره به اینکه کارتخوان ها مبنای پرداخت مالیات قرار گرفته است، اظهار داشت: این موضوع موجب شد فرهنگ و سنت قرض الحسنه که به شدت به رونق بازار کمک می کرد حذف شود. پیش از این اصناف برای گذران امور تجاری بعضا به یکدیگر پول قرض می دادند، اما با توجه به اینکه کارتخوان ها مبنای دریافت مالیات قرار گرفت در نتیجه سنت دیرینه اصناف نیز از بین رفت.

 

وی با تاکید بر لزوم اصلاح قانون نظام صنفی بیان داشت: این قانون ۹۶ ماده و بیش از ۹۰ تبصره دارد و هر وقت که اصلاحی صورت گرفته بخشی درست و بخشی دیگر مشکل دار شده است. در دوره های قبل نتوانسته ایم از متخصصان حقوقی برای اصلاح این قانون استفاده کنیم امروز با مشکلاتی نظیر تبصره یک ماده ۲۲ مواجه هستیم.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد