رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=11723

محمدرضا نجفی منش خواستار همراهی خودروسازان شد

به گزارش یدکی رسانه محمدرضا نجفی منش در طی مصاحبه ای با خبرگزاری انجمن همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور ، با تاکید بر همکاری قطعه سازان با خودروسازان، همکاری متقابل خودروسازان را برای رفع موانع و مشکلات اصلاح و تعدیل قرارداد‌ها خواستار شد.

 

در اذر ماه امسال خبر شکسته‌شدن رکود تولید ماهانه خودرو در پنج سال اخیر، برای بار دوم در سال جاری رسانه‌ای شد. د طی یک ماه ۱۲۷ هزار دستگاه خودرو تولید شده که این اتفاق نوید‌بخش کاهش التهابات بازار خودرو و از بین رفتن قیمت های کاذب است و قطعا این امر مهم بدون همراهی و تلاش مستمر قطعه سازان میسر نمی‌شد.

 

محمدرضانجفی‌منش رئیس انجمن همگن نیروی محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور تصریح کردکه دستاورد های بدست‌امده همکاری و همراهی قطعه‌سازان را با خودروسازان تایید می‌کند.وی ادامه داد: با افزایش تولید خودروسازان و فروش تولیداتشان در بورس و در نتیجه افزایش نقدینگیشان، انتظار داریم که مطالبات قطعه‌سازان در سریعترین زمان پرداخت بشود.
نجفی منش به موضوع اصلاح و تعدیل قرار داد‌ها اشاره کرد و همراهی و همکاری خودروسازان را برای حل مشکلات و موانع این مسئله را خواستار شد.

 

مشکل اصلی، کاهش پرداخت تضمین کیفیت

رئیس انجمن همگن نیروی محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور درباره‌ی مشکل اصلی قرارداد‌های فی‌مابین تصریح کرد: گروه ایران‌خودرو، ۲٫۵درصد از مبلغ پرداخت‌ها به عنوان تضمین کیفیت را کاهش داده‌است. این درحالی است که خودروسازان همواره به قطعه‌سازان بدهکار هستندو این کاهش۲٫۵ درصدی که بعد از اتمام قرار‌داد پرداخت می‌شود که سه سال از پرداخت ان نیز می‌گذرد، بعد از سه سال ارزشی بین یک سوم و یک چهارم خوهد داشت.

 

مبلغ دستمزد ساعتی مورد توافق دو گروه نیست

نجفی‎‎‌منش مشکل دوم را مبلغ دستمزد ساعتی خواند و اظهار کرد: هر دو خودروساز بزرگ کشور هزینه دستمزد ساعتی را ۴۳ هزار تومان مدنظر دارند درصورتی که نظر قطعه‌سازان ۵۵هزار تومان است.
وی ادامه داد: برای حل سایر مشکلات و موانع نیز با تشکیل کمیته ای در صدد رفع انها هستیم تا قطعه‌سازان نیز بتوانند با خیال راحت به امورات تولید بپردازند.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد