رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=11824

نفع اقتصادکشور در عرضه خودرو در بورس کالا

به گزارش یدکی رسانه سیاوش وکیلی، کارشناس بازار سرمایه اذعان کرد: عرضه خودرو در بورس کالا مزایای فراوانی را در پی داشته اما متاسفانه بخش بزرگی از دلالان و مافیای خودرو کشور به مخالفت با ان پرداختند چرا که شفافیت بورس منافعشان را به خطر انداخته است.

زور مزایا به معایت می‌رسد

سیاوش وکیلی، یکی از کارشناسان بازار سرمایه درباره اثار مثبت عرضه خودرو در بورس گفت: در روند عرضه خودرو در بورس مابه‌التفاوت کارخانه و بازار ازاد نصیب تولیدکننده و مصرف‌کننده واقعی می‌شود اما پیش از این به عنوان رانتی بزرگ به جیب دلالان می‌رفت.قطعا عرضه مستمر خودرو در بورس‌کالا اصلاح ساختار مالی شرکت‌ها را به همراه دارد و باعث می‌شود خودرو صفر کیلومتر مستقیما به دست مصرف‌کننده نهایی برسد و دلالان و واسطه‌ها حذف شود.

وکیلی خاطرنشان کرد: درحال حاضر، باعرضه خودرو در بورس کالا بسیاری از کارشناسان به نکات مثبت ان پی بردند . نظر برخی از کارشناسان و فعالان اقتصادی این است که عرضه خودرو در بورس کالا محدود نباشد. با پیگیری‌های انجام شده از سازمان بورس و بورس کالا این مشکل نیز در حال رفع است و عرضه درحال افزایش است و روند مناسب دارد.

وی اظهار کرد: عرضه خودرو در بورس کالا مخالفت‌هایی را در پی داشته است.با عرضه خودرو در بورس کالا یکباره منافع بخش بزرگی از سیستم دلالی و مافیای خودرو کشور به خطر افتاده است. انچه بسیار مهم است و باعث تقویت این اقدام می‌شود این است که تیراژ خودرو‌های عرضه شده افزایش یابد و فقط به چند خودروساز محدود نشود. قطعا حضور خودروهای پر تیراژ دو خودروساز بزرگ کشور در بورس تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت.

عرضه خودرو در بورس به نفع اقتصاد کشور

سیاوش وکیلی، کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: برای اینکه افرادی که تمکن مالی کافی برای خریداری خودرو ندارند بتوانند صاحب این کالا شوند می‌توان تمهیداتی را در نظر گرفت. با توجه به ساختار بورس، ۲۵ درصد  ارزش خودرو  در قالب پیش پرداخت انجام شود و مابقی به طور اقساطی تسویه گردد.

وکیلی در اخر خاطرنشان کرد: کمتر شدن فاصله بین بازار ازاد و قیمت کارخانه گامی مثبت برای اقتصاد کشور است. این امر از نظر قیمت به سود مصرف‌کننده است و مزایای فروش خودرو در بستر بورس کالا مستقیما به گروهای ذی‌نفع مثل دولت از نظر مالیات و از نظر قیمت نهایی به تولیدکننده می‌رسد که این باعث بهبود صورت‌های مالی شرکت‌های خودروسازی می‌شود.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد