رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=11909

هیجانات بازار از بین رفت/ کاهش ۱۰ درصدی قیمت خودرو در بازار ازاد

به گزارش یدکی‌رسانه سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران وضعیت بازار را در حالت رکود ارزیابی کرد و گفت: بعد از کاهش نسبی نرخ ارز، بازار ازاد خودرو با کاهش قیمت مواجه شد و بازار در حالت ارام به سر می‌برد اما عرضه محدود خودرو باعث می‌شود همیشه تقاضا وجود داشته باشد.

نرخ ارز، هیجانات را کنترل می‌کند
سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: در بازار ازاد، خودرو کاهش قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصدی داشته‌است. افزایش نرخ ارز در هفته‌های گذشته باعث بروز موجی از هیجانات شد اما با کاهش مجدد ارز تلاطمات از بین رفت. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو در اثر افزایش نرخ ارز به ۵۱۵ میلیون رسید اما نزول قیمت ارز، قیمت ان را به ۴۴۰ میلیون رساند.

تقاضای کاذب در عرضه خودرو
سعید موتمنی : در عرضه خودرو به صورت قرعه‌کشی توسط ایران‌خودرو، بخش زیادی از خریداران به دنبال سود هستند و تعداد زیاد ثبت نام به دلیل اختلاف قیمت عرضه خودرو از کارخانه تا بازار می‌باشد. در بورس نیز برخی به دنبال کسب منفعت هستند چراکه اختلاف قیمت از بورس تا بازار ازاد، باعث ایجادتقاضای کاذب و غیر واقعی می‌شود.

تقاضا همیشگی است
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در پایان وضعیت تقاضا در بازار را اینگونه شرح داد: عرضه محدود خودرو، باعث می‌شود در عرضه خودرو از طریق بورس یا قرعه‌کشی توسط کارخانه با تعداد زیادی متقاضی خرید مواجه شویم. تقاضا همیشه وجود دارد چرا که عرضه خودرو محدود انجام می‌شود.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد