رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=11830

کمترین انتظار قطعه سازان تعدیل و اصلاح قراردادها

به گزارش یدکی رسانه دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور گفت: در حال حاضر در شرایط فورس ماژور قرار داریم. قطعی مکرر برق و گاز در کنار برودت هوا شرایط را بسبار دشوار کرده است. انتظار می‌رود در چنین شرایطی خودروسازن با قطعه سازان همکاری کنند و به پرداخت معوقات و اصلاح قراردادها اقدام کنند.

ارش محبی نژاد در خصوص تعدیل و اصلاح قراردادها اظهار کرد : بخش زیادی از قرارادادها بین قطعه سازان و خودروسازان مورد اصلاح صورت نگرفته و حتی نرخ هایی که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شده در قراردادها لحاظ نشده است.

شرایط فورس ماژور نتیجه قطعی گاز
دبیر انجمن صنایع همگن نیروی محرکه و قطعه سازی کشور اذعان کرد: در حال حاضر همه صنایع مخصوصا صنایع قطعه سازی با قطعی برق و گاز روبه رو است و سرمای هوا نیز مشکل را دوچندان کرده است. قطعی گاز ضربه بزرگی به صنعت قطعه سازی وارد می‌کند چراکه وضعیت کوره ها، مشعل ها و دیگ‌ها در خطوط تولید به گونه‌ای است که با هر قطعی و وصلی گاز مدت زمانی طول می‌کشد تا به شرایط پایدار باز گردند و حتی در برخی از کوره ها بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت زمان لازم است.. این قطعی مکرر گاز نه تنها به تولید ضربه می‌زند بلکه باعث فشار بر تولیدکننده نیز می‌شود.

برنامه ریزی در شرایط این چنینی سخت است
محبی نژاد گفت: متاسفانه با تمام هشدارهایی که در گذشته به مسئولان داده یودیم اما در فصل تابستان، قطعی برق و در فصل زمستان، قطعی گاز را تجربه کردیم اما امسال جز معدودسال‌هایی است که در فصل سرما با قطعی برق و گاز همزمان مواجه شدیم که این مسئله باعث شد در وضعیت ناپایدار قرار گیریم .متاسفانه برنامه‌ریز در این شرایط بسیار سخت است.

اعمال فشار مساوی ضربه به صنایع
ارش محبی نژاد خاطر نشان کرد: شرایط فورس ماژور قطعه سازان باید توسط خودروسازان درک شود. قطعی مکرر برق و گاز و برودت هوا و احتمال بسته شدن راه های ارتباطی بین استان‌ها که امکان حمل و نقل مواد اولیه و محصولات را کاهش می‌دهد. در شرایطی که صنایع در وضعیت اضطراری به سر می‌برند، اعمال فشار بیشتر حاصلی جز ضرر و زیان صنایع از جمله صنایع قطعه‌سازان نخواهد داشت.

پرداخت معوقات و اصلاح قرارادادها دلگرمی برای قطعه سازان
محبی نژاد افزود: در چنین شرایط بحرانی و فورس ماژوری در حالی که مطالبات معوقه پرداخت نشده و هنوز اصلاح قراردادها صورت نگرفته و خبری از تعدیل قیمت ها نیست، انتظار افزایش تولید توقع نابجا و سختی است.. باید بین قطعه سازان و خودروسازان تعامل وجود داشته باشد  و خودروسازان زنجیره تامین را از خودشان بدانند.
وی در اخر خاطر نشان کرد: کمترین توقع قطعه سازان از خودروسازان این است که اصلاح قیمت و تعدیل قراردادها را در دستور کار خود قراردهند و به پرداخت مطالبات معوقه اقدام کنند.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد