رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=11982

سومین اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران برگزار شد .

به گزارش یدکی رسانه سومین اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۲ در روز یک‌شنبه در محل همایش‌های اتاق اصناف تهران برگزار شد. در این مراسم احمد وحیدی، وزیر کشور، علیرضا فخاری، استاندار تهران، سردار حسین دینی، معاون فنی قرارگاه ثارالله، محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، شهباز حسن پور رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی، سرهنگ علی نوروزی، رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا، محمود سیجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، سرهنگ نادر مرادی، معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس پایتخت، ،سرهنگ کاکاوند، رئیس بسیج اصناف تهران بزرگ، قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف ایران به همراه اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران، حضور پیدا کردند.

 

وزیر کشور درسومین اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران، تاثیر اصناف را در تامین رفاه و ارامش مردم انکارناپذیر خواند و اصناف را در انسجام اجتماعی تاثیرگذار دانست. وی اصناف را در رشد اقتصادی و فقرزدایی مهم خواند و گفت: خدمات ۶۰ درصد از تولید ناخالصی را به خود اختصاص داده که اصناف در بخش بسیار بزرگی از ان سهیم است، همچنین ۸۹ درصد ارزش افزوده بخش بازرگانی از طریق اصناف تامین می‌شود.

وحیدی گفت: اصناف بعد از حوزه نفت بالاترین تامیین کننده مالی اقتصاد کشور و اشتغالزایی محسوب می‌شوند و می‌توانند بستر مناسبی برای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ایجاد کنند.
وی با اشاره به برهم خوردن حدود صنفی، اصلاح قانون و اقدام اتحادیه‌های صنفی را راه حل این مشکل دانست و بر حفظ جایگاه اصناف در مسائل اقتصادی تاکید کرد.

وزیر کشور در خصوص مسائل مالیاتی اصناف عنوان کرد: اقتصاد کشوری سالم است که با مالیات اداره شود. خواستار ضرر اصناف نیستیم اما باید ساز و کار عادلانه ای برای اخذ مالیات داشته باشیم . سیاست های مالیاتی خودرا به سازمان امور مالیاتی ارائه بدهند.

احمد وحیدی، وزیر کشور در پایان به نقش اجتماعی اصناف تاکید کرد و انها را همواره وفادار به ملت و کشور خطاب کرد و عملکرد انها را در جریانات اجتماعی از جمله اتفاقات اخیر و شیوع ویروس کرونا یاداور شد. وی در پایان به اجرای قانون و توجه به ارزش های دینی و ملی به عنوان هنجار اجتماعی اشاره کرد.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد