رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12068

ارتقای سطح کیفی خودروها با الزام استاندارها

به گزارش یدکی رسانه رضا فاطمی‌امین در نشست علنی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شش محور در یک سال گذشته برای بهبود کیفیت ایمنی خودروها مورد توجه قرار داده‌شده‌است، عنوان کرد: اصلاح بن‌سازه‌ها و پلتفرم‌ها اولین اقدامی است که باید صورت پذیرد. خودروهایی که از پلتفرم‌های قدیمی برخورددار هستند، ایمنی مناسبی ندارد.. بنابراین حرکت جدی برای تغییر این پلتفرم‌ها انجام شد.

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: گام بعدی الزامی کردن استانداردهای ایمنی است . این گام با همکاری سازمان ملی استاندارد برای محافظت از عابرپیاده انجام پذیر است. ایجاد مراکز آزمون در کشور نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.برای برگزاری این آزمون به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب در کشور، خودروها باید به کشورهای دیگر فرستاده شوند که دریافت نتیجه ان نیز ۶ ماه الی یک سال زمان می‌برد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: برای پیشگیری و کاهش خسارات تصادفات، شبیه سازی تصادف،کنترل کیفیت در حین تولید و استفاده از فناوری‌های نوین در اتصال پذیری دیگر اقداماتی است که انجام شده‌است.

فاطمی امین خاطر نشان کرد: بهبود کیفیت بن سازه‌ها و پلتفرم‌ها از اقدامات مهمی است که انجام شده. در خودروی تیبا که تولید ان امسال متوفق شد، ۱۰ درصد فولاد ان با استحکام بالا بود اما ایمنی مناسب را نداشت. خودروهای جدید مثل ساینا و تارا از ۴۵ درصد فولاد با استحکام بالا برخورددار هستند. اسکن تشخیص زودهنگام تصادف نیز در سال جاری روی یک خودرو نصب شد. این اسکن به عملکرد هنگام تصادف کمک می‌کند.

وی در ادامه افزود: در چند سال اخیر، استانداردهای ۸۵گانه متوقف شدند. یکی از اهداف الزامی کردن استاندارها است. پایداری ترمز، از ان دست استاندارهایی است که تاکید فراوانی برآن داریم. طی هماهنگی‌هایی با سازمان استاندارد، مقرر شد در یک زمان بندی مشخص، از مرداد سال اینده اجرا شود. طبق این برنامه، تولید خودرو فاقد این سیستم ممنوع خواهد بود و این مسئله به خودروسازان نیز اعلام شده است.

ویز صمت درباره تصادفات عابرین پیاده گفت: ۲۸ درصد تصادفات، با عابرین پیاده است. باید تدابیری برای ایمن سازی جلوبندی و کاپوت اندیشیده شود. از مردادماه سال اینده، تمامی خودروها با در نظر گرفتن این استاندارد تولید خواهند شد.

فاطمی امین درپایان افزود: ضعف جدی که در حوزه مراکز آزمون داریم نیز برطرف خواهد شد. مراکز آزمون برای حفاظت از عابرپیاده راه‌اندازی خواهد شد. یکی تا پایان سال و دیگری در سال اینده راه اندازی می‌شود. آزمون برخورد تصادف با پیشرفت ۲۷ درصدی تا پایان سال عملیاتی می‌شود. آزمون هدایت‌پذیری نیز از اوایل سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد