رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12103

استفاده از نانو در صنعت قطعه‌سازی

به گزارش یدکی رسانه  علی رغم محدودیت‌های بین المللی حاکم بر صنعت خودرو، یکی از شرکت‌های فناوری موفق به تولید بیش از ۸۰ درصد از قطعات مصرفی شده‌است و با کسب این قابلیت اقدام به ساخت تجهیزات خطوط تولید خود بر اساس بالاترین سطح فناوری قطعه‌سازان خارجی کرده‌اند.

این گروه برای تولید چراغ‌های خودرو، از نانوپوشش‌های دکوراتیو استفاده می‌کنند. نانو پوشش‌های دکوراتیو، کیفیت پوشش دهی، عمر و دوام را افزایش می‌دهد. شفافیت و ثبات طیف رنگی را تامین می‌کند.  این شرکت فناور با خودروسازان داخلی همکاری بلند مدت داشته‌است. ۶ میلیون از ظرفیت چراغ اصلی و اینه‌های جانبی برای خودروسازان توسط این شرکت تامین می‌شود.

تولید انواع رفلکتورها، لنزها و بزل‌های چراغ خودرو با نانوپوشش‌های تزیینی و پرجلوه، باعث استقبال از زیبایی توام با تنوع رنگی، دوام و ماندگاری این قطعه در خودروها شده است، به‌طور مثال قطعه بزل (ماسک) پس از نانولایه‌نشانی، نقش زیبایی‌آفرینی در چراغ را بر عهده دارد.

به گفته  ستاد نانو، این شرکت در سال گذشته، جز تولیدکنندگان اصلی قطعات یدکی چراغ خودرو، در صنعت خودروسازی داخلی بوده است. این گروه با تولید روزانه ۲۰ هزار قطعه در روز جز تامین‌کننذگان اصلی این حوزه بوده‌اند. با بهره‌گیری از دانش فنی و تکیه بر نیروی انسانی متخصص در حوزه طراحی محصول موفق به طراحی و تولید انبوه محصولات متعددی برای صنعت خودروسازی شده است.

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد