رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=11947

افزایش قیمت تعمیر خودرو با افزایش نرخ ارز

به گزارش یدکی رسانه مشاور اتحادیه صنف دارندگان تعمیرگاه، اتوسرویس، پارکینگ، کارواش و امداد خودرو تهران گفت: متاسفانه در حال حاضر کیفیت و قیمت کالا‌ها وابسته به نرخ ارز می‌باشد. افزایش نرخ ارز نه تنها بازار قطعات یدکی خودرو بلکه قیمت تعمیر خودرو را نیز تحت تاثیر قرار داده‌است.

محسن فقیهی درباره تاثیر نرخ ارز بر قیمت قطعات یدکی خودرو گفت: تعمیرگاه‌های مجازی که نمایندگی شرکت‌های خودروسازی داخلی و خارجی را دارند برای تامین قطعات خودرو به نرخ ارز وابسته هستند. افزایش نرخ ارز انها را برای تامین قطعات موردنیازشان با چالش روبه‌رو می‌کند و در نتیجه ان قیمت تعمیر خودرو نیز افزایش می‌یابد. تعمیرگاه‌های دیگر نیز با برهم ریختن جو بازار برای تامین قطعات با مشکل مواجه می‌شوند. افزایش نرخ ارز، باعث افزایش قیمت قطعات خودرو می‌شود و در پی ان افزایش نرخ تعمیر خودرو رخ می‌دهد.

وی افزود: متاسفانه افزایش نرخ ارز نه تنها تامین قطعات را با چالش مواجه می‌کند بلکه کالاهای تقلبی در بازار را نیز افزایش می‌دهد. همکاران ما قطعاتی با بسته بندی کالای اصل تهیه می‌کنند اما بعد از استفاده، متوجه می‌شوند که تقلبی بوده‌است.

 

مشاور اتحادیه صنف دارندگان تعمیرگاه، اتوسرویس، پارکینگ، کارواش و امداد خودرو تهران در پایان  خاطر نشان کرد که قیمت خودرو و قیمت لوازم یدکی رابطه مستقیمی با هم دارند و صعود قیمت خودرو، افزایش قیمت لوازم یدکی را به دنبال دارد.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد