رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12050

انرژی شاهرگ تولید است

به گزارش یدکی رسانه، حبیب الله محمودان، نایب رییس هیأت مدیره سندیکا قطعه سازان موتورسیکلت کشور اظهار داشت: باید در زمینه تامین انرژی عدالت بر قرار شود . در مناطقی شاهد مصرف بی رویه انرژی هستیم اما با جلوگیری از این سوء مصرف، می‌توان انرژی را به نحو بهتری برای صنایع تامین کرد. انرژی شاهرگ تولید است و بر ارزش افزوده تاثیر دارد. قطعی مکرر برق وگاز به نوعی تولید را متوقف کرده و موضوع از دست صنعتگران خارج شده‌است.

با توجه به کمبود برق و گاز در طی چند ماه اخیر، حبیب الله محمودان وضعیت بنگاه های اقتصادی قطعه سازی موتور سیکلت را شرح داد: در حال حاضر برق و گاز به طور متناوب قطع می‌شود. بدین صورت که یک روز گاز و روز دیگر برق واحد صنعتی، تامین نمی‌شود.متاسفانه قطعه سازان موتور سیکلت به مرز زیان دهی رسیده‌اند چرا که قطعی برق و گاز تیراژ روزانه تولید را به شدت تحت شعاع قرار داده‌است. هزینه‌ها، خروجی قابل توجهی را حاصل نمی‌کند و  تولید ناخالص نیز تحت تاثیر قرار گرفته و شاهد افت ان هستیم.

وی با بیان اینکه انرژی به مثابه شاهرگ خطوط تولیدی است تصریح کرد: نباید تولید را فدای موارد دیگر کرد. واحدهای صنعتی خواستار تحت فشار قرار دادن بخش خانگی نیستند اما می‌توان با جلوگیری از مصرف بی‌رویه در برخی از مناطق مخصوصا در کلان شهر‌ها مثل بخش شمالی تهران، عدالت را در این زمینه اجرا کرد.

نایب رییس هیأت مدیره سندیکا قطعه سازان موتورسیکلت کشور ادامه داد: در حالی شاهد کمبود گاز رسانی در مناطق صنعتی جنوب شهر هستیم که سوء مصرف در مناطق شمالی تهران در جریان است.

وی معتقد بود فرهنگ سازی و مدیریت مصرف گاز مخصوصا در بخش‌هایی که سوء مصرف دیده می‌شود در دستورکار قرار گیرد.

حبیب الله محمودان درباره تاثیر برودت هوا نیز افزود: گرما و سرما مشکل جدی ایجاد نمی‌کند. صنعتگران سعی می‌کنند تحت تاثیر جو هوا قرار نگیرند و با پوشیدن لباس گرم به فعالیتشان ادامه دهند اما قطعی برق و گاز، تولید را به نوعی متوقف کرده و عملا کاری از دست صنعتگران بر نمی‌اید چراکه جایگزینی برای ان ندارند. 

محمودان در پایان با اشاره به اینکه کمبود گاز و سوخت در کشور  نتیجه عدم توجه به بهینه سازی ان است گفت: انرژی در ارزش افزوده صنایع تاثیر گذار است. انتظار می‌رود صنایع گزینه اخر برای قطعی برق و گاز باشند.هوشمندسازی مصرف گاز نیزمی‌تواند سوء مصرف را مدیریت کند.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد