رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12003

تعطیلی واحدهای صنفی، راهکار مناسبی نیست

به گزارش یدکی رسانه ، هوشیار فقیهی دبیرکل اتاق اصناف با تاکید بر اینکه تعطیلی واحدهای صنفی برای رعایت نکردن زبان فارسی به نفع اقتصاد کشور نیست اظهار کرد: ۴۳۰ هزار واحد صنفی در حوزه اصناف استان تهران ثبت شده‌است. با توجه کنیم که حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار واحد صنفی در کشور داریم که بهترین پایگاه برای فعالیت‌های فرهنگی است.

فقیهی خاطر نشان کرد: نحوه برخورد با نصب تابلوها و تمدید پروانه و کسب و کارها بر اساس قانون باشد، باید برای تعطیلی واحدهای تجاری پاسخی وجود داشته باشدچراکه نظام صنفی قانونی برای موارد تخلف در انتخاب اسامی غرفارسی تعریف نکرده‌است.

دبیرکل اتاق اصناف گفت: با همکاری وزات اقتصاد تدوین کاربرگ‌هایی در درگاه مجوزها را در دستور کار قرار دادیم تا تناقضی با سیاست وزارت اقتصاد نداشته باشد و همچنین نام تجاری و اصناف هم به زبان فارسی باشد. وزارت اقتصاد در جهت رونق کسب‌و‌کارها قدم بر می‌دارد و به کم کردن موانع تاکید دارد.

فقیهی در پایان افزود: قطعا تعطیلی واحدهای صنفی راه حل مناسبی برای پاسداشت زبان فارسی نیست کما اینکه شاهد بودیم این سیاست نتیجه‌ای نداشته‌است. در حال حاضر در حال تهیه بندهایی برای نصب تابلو هستیم تا عناوین هم دارای مجوز شوند. این حرکت برای پاسداشت زبان فارسی است،

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد