رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12124

تولید انواع لنت ترمز در داخل کشور

به گزارش یدکی رسانه، دبیر انجمن صنایع لنت ترمز و کلاچ وضعیت تولید این کالا را شرح داد. به گفته وی انواع لنت ترمز در داخل کشور تولید می‌شوند. مواد اولیه این کالا از داخل و خارج کشور با توجه به نیاز وارد و تامین می‌شود. در حال حاضر تولید به حدی هست که می‌توان صادرات را در برنامه قرار داد.

 

دبیر انجمن صنایع لنت ترمز و کلاچ گفت: تولیدکنندگان داخلی توانایی ساخت لنت‌های مورد نیاز انواع خودروهای داخلی و وارداتی را دارند. مواد اولیه این کالا از داخل ایران و خارج ان تامین می‌شود. برخی از مواد اولیه لنت‌ها مواد معدنی می‌باشد و عدم وجود معادن ان در ایران، تولیدکنندگان مواد مورد نیاز را از خارج کشور تامین می‌کنند. ان دسته از مواد مورد نیاز که توسط داخل تامین می‌شود نیز محدودیت کمیتی دارد. با توجه به بازار گسترده خودرو ناگریز هستیم که بخشی از مواد اولیه داخلی را نیز از طریق واردات تامین کنیم.

وی ادامه داد: شرکت‌های تامین کننده مواد اولیه، فعال هستند اما از ان جایی که برای افزایش کیفیت باید مواد اولیه مرغوب تری نیز تهیه شود و این امر رابطه مستقیمی با قیمت تمام شده کالا دارد، شرکت‌های تولیدکننده با توجه به قیمت، مواد مورد نیازشان را از داخل و خارج کشور به طور همزمان تامین می‌کنند.

 

حسن پور، دبیر انجمن صنایع لنت ترمز و کلاچ اظهار کرد: استاندارد به معنای رعایت حداقلی شاخص‌ها است. استاندارد به طور مستقیم به معنی کیفیت نیست بلکه رعایت، ملاک‌های مدنظر است. قطعا تولیدکنندگانی که به دنبال ارتقا کیفیت محصولاتشان هستند و یا هدفی چون برند سازی دارند از مواد اولیه با کیفیت تری استفاده می‌کنند. وقتی یک محصول اپشن های بشتری داشته باشد قاعدتا ، بهاء ان نیز افزایش می‌یابد. در حوزه لنت ترمز نیز اختلاف قیمت وجود دارد.

وی تاکید کرد که بازار شاهد کالاهای تقلبی نیز می‌باشد که شاخص های استاندارد را رعلیت نکرده و در زمره کالاهای تقلبی داخلی یا وارداتی قاچاق قرار می‌گیرند.

 

دبیر انجمن صنایع لنت ترمز و کلاچ درباره تامین لنت ترمز برای خودر‌های وارداتی اذعان کرد: در حال حاضر لنت‌های مورد نیاز خودروهای داخلی و وارداتی در حال تردد در کمتر از ۵ ماه توسط تولیدکنندگان داخلی، تامین می‌شود.

وی درباره تاثیر نرخ ارز و افزایش قیمت لنت ترمز گفت: افزایش نرخ ارز، افزایش بهاء مواد اولیه را به همراه دارد. قطعا این امر قیمت نهایی کالا را نیز تغییر می‌دهد اما افزایش قیمت باید بر اساس میزان افزایش قیمت مواد اولیه لحاظ شود.

وی درباره اینکه ایا تا پایان سال لنت ترمز افزایش قیمت را مشاهده خواهد کرد یا خیر گفت: افزایش قیمت در بیش از ۲۰ نوع لنت کاملا از قیمت مواد اولیه داخلی وخارجی نشات می‌گیرد.

 

دبیر انجمن صنایع لنت ترمز و کلاچ در پایان گفت: استفاده از لنت‌های داخلی، مقرون به صرفه‌تر است.تولیدکنندگان نیز سلیقه بازار را مدنظر دارند.البته تولیدات بیش از نیاز داخل است و صادرات جز برنامه‌هایشان می‌باشد.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد