رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=11992

رونق ۵ میلیار دلاری بازار لوازم یدکی خودرو در روسیه

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور از پتانسیل بازار روسیه در صنعت خودرو خبر داد و گفت: بازار لوازم یدکی خودرو در روسیه ظرفیتی ۵ میلیارد دلاری دارد.

به گزارش یدکی‌رسانه، نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ در شهر مسکو پایتخت روسیه برگزار شد. این نمایشگاه در ۳۱ مرداد تا ۳ شهریورماه ۱۴۰۱ برابر با ۲۲ تا ۲۵ اوت ۲۰۲۲ در فضایی معادل ۳۰ هزار متر مربع ، میزبان خودروسازانو قطعه‌سازان ۱۸ کشور بود. سفیر ایران در روسیه، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و معاون نخست وزیر روسیه در افتتاحیه نمایشگاه شرکت کردند. ماحصل این نمایشگاه برای ایران امضای ۱۲ تفاهم نامه همکاری بین شرکت‌های ایرانی و روسی به مبلغ ۷۰۰ میلیون یورو بود. صادرات صندلی خودرو و همچنین ECU (کامپیوتر خودرو) به روسیه که جزئی از تفاهم‌های ۷۰۰ میلیون یورویی نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ مسکو بود اغاز شده‌است.

ارش محبی نژاد، در نشست «رفع موانع و بررسی راه‌های توسعه صادرات صنعت خودرو و قطعه سازی به روسیه» از تلاش رئیس سازمان توسعه تجارت تقدیر کردو  گفت: قطعه سازان و خودرو سازان ایرانی با شرکت در نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ مسکو بزرگ ترین حضور نمایشگاهی ایرانی‌ها را در یک کشور خارجی رقم زدند.

وی افزود: این نمایشگاه اتعقاد، ۷۰۰ میلیون یورو تفاهم نامه و قرارداد بین طرف‌های ایرانی و روسی را در پی داشت که در حال حاضر با گذشت چند ماه از ان، همکاری اغاز و چند تفاهم نامه به قرارداد تبدیل شده‌است. بررسی‌ها نشان می‌دهد، روسیه پتانسیل چهار تا پنج میلیارد دلاری در حوزه خودروسازی و قطعه‌سازی مخصوصا بازار لوازم یدکی خودرو برای ایرانی‌ها دارد.

محبی نژاد تفاوت نرخ ارز ازاد و نیمایی را یاداور شد و اظهار کرد: برای سرعت بخشیدن به روند صادرات،بازدید از زیرساخت‌ها، امکانات و پتانسیل‌های صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی ایران توسط خودروسازان و قطعه‌سازان روسی امری بسیار مهم است. وی در پایان افزود: راه‌اندازی دفتر تجاری ایران در روسیه به جهت توسعه تعاملات صنعتی فیمابین دو کشور موثر است و از اهدافی است که پیشرو داریم.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد