رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12075

سید احمد حسینی در همایش گرامیداشت شهدای صنف: شهیدان زنده‌اند

به گزارش یدکی رسانه، گرمیداشت شهدای صنف لوازم یدکی توسط اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین الات تهران در روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۴ برگزار شد. سید احمد حسینی رئیس اتحادیه ، در سخنرانی ضمن تکریم مقام شهدا و خانواده‌های محترمشان، بر ادامه دادن راه شهدا تاکید کرد.

شهیدان زنده‌اند
رئیس اتحادیه لوازم یدکی گفت: امروز برای کسانی دور یکدیگر جمع شده‌ایم که معتقدیم زنده‌اند و عندربهم یرزقونند و ناظر بر رفتار و کار ما؛ عزیزانی که جان خود را برای اعتلای ایران عزیز، اسلام ناب و آرامش مردم، فدا کردند.

وی ادامه داد:خانم‌ها و آقایان صنف بزرگ لوازم یدکی خودرو از ابتدای انقلاب اسلامی در کنار دولتمردان و انقلابیون قرار گرفت و تا امروز در هر نقطه‌ای از کشور از ورزقان و خوی گرفته تا سیستان و بلوچستان، از بجنورد در شمال شرق کشور گرفته تا ایذه و خوزستان هر بلایی رخ داده در کنار مردم بوده است. در دفاع مقدس شهدایی را تقدیم این میهن و انقلاب کرده که عزیزترین جوانان این مرز و بوم بوده‌اند. در سختی‌های اقتصادی آن زمانی که بسته‌های خیر مرسوم نبود این صنف بزرگ، بسته‌های مواد غذایی را در میان مستضعفین در نقاط مختلف کشور به مناسبت‌های مختلف تهیه و توزیع کرده است.

بر خود می‌بالم
حسینی اظهار کرد: خانم‌ها و آقایان، خانواده معظم شهدا؛ بر خود می‌بالم ریاست اتحادیه‌ای به امانت به من سپرده شده که امروز بیش از ۱۰۰۰ باب مسکن در نقاط مختلف به واسطه خیرین صنفی و گروه امداد صنف لوازم یدکی بنا کرده، در امور خیریه به واسطه صندوق حضرت قائم سلام الله علیها در کشور پیشتاز است و مدارس کوثر را در مناطق محروم کشور بنا نهاده است. میراث‌دار بزرگانی از این صنف هستم که در مروت و مردانگی، اخلاق نیکو و امور خیر اگر در ایران عزیز بی‌نظیر نباشند حتما کم نظیرند که بدون استفاده از امکانات دولتی به داد مستضعفین ایران اسلامی شتافته‌اند.

رئیس اتحادیه ادامه داد: میهمانان گرامی، این صنف بزرگ با همه خدمات بی ریا و بدون آن که گزارش یا همایشی برگزار کنند و تبلیغات نمایشی داشته باشند، در خدمت مردم عزیز در شرایط سخت اقتصادی با همه بحران‌های موجود در کشور حتی یک روز اجازه نداده‌اند که کشور معطل حتی یک قطعه باشد و این میسر نیست مگر به لطف و حمایت معنوی این شهدای بزرگ صنف.

دولت وام‌دار اصناف است
سید احمد حسینی تاکید کرد: عزیزان؛ امروز در شرایطی هستیم که مشکلات اقتصادی و شرایط دست و پا گیر ذره‌ای از خدمات معنوی و کمک‌رسانی این صنف کم نکرده، که این از خلوص نیت و اهتمام اعضای این صنف برای خدمت صادقانه به مردم است، هرچند اصناف همواره در کنار دولتمردان در طول ۴۴ سال گذشته در سختی‌ها بوده‌اند و بدون ذره‌ای درخواست یا کمک مالی حتی در طول این سالیان با پرداخت مالیات به دولت در رفع نیاز دولت نیز سهیم‌اند.
وی افزود: متاسفانه امروز دولت نه تنها این اصناف را در قبال تمام مشکلات اقتصادی حمایت نمی‌کند بلکه با ایجاد قوانین دست و پاگیر، موانعی را بر سر راه اصناف قرار داده است که امید است با همکاری و همراهی دولت محترم این مشکلات نیز برطرف شود

من میراث‌دار این صنفم
احمد حسینی اذعان کرد: خانم‌ها و آقایان؛ اصناف باید این روحیه انفاق، بزرگی، مروت، مردانگی، از خودگذشتگی و انصاف را به نسل بعد منتقل کنند، من میراث دار این صنف و نسل جدیدی از این اتحادیه هستم، مفتخرم به این گذشته و برخود وظیفه می‌دانم که خدمات این صنف را ثبت و ضبط کرده و با معرفی گذشتگان، پیش‌کسوتان، خیرین و خدمات انجام شده از سوی این صنف، رسالت خود را نسبت به آیندگان و گذشتگان صنف ادا کنم. از این رو هیات مدیره اتحادیه تصمیم گرفته تا سال آینده در همچین مراسمی بتواند از کتابچه تاریخ این صنف رونمایی کند.
حسینی گفت: کار فرهنگی و جهاد تبیین در این صنف با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری فرهنگ‌سازی و آگاهسازی نسل جوان صنف قطعا پاسداشت خصیصه‌های بی‌نظیر صنفی بوده که ما نشر آن را بر دوش خود احساس می‌کنیم.

گفتمان خرد جمعی
رئیس اتحادیه لوام یدکی خودرو و ماشین الات تهران اظهار کرد: خداوند متعال را شاکرم که این فرصت را به من داد تا خدمت رسان این صنف بزرگ بوده و وظیفه‌ای که بر دوش خود احساس می‌کنم حفظ میراث فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در این صنف بزرگ است. پیش‌کسوتان و اعضای صنف لوازم یدکی، بدانید این هیات مدیره جدید و من معتقدیم که کار بزرگ اتفاق نخواهد افتاد مگر با حمایت و استعانت از بدنه بزرگ این صنف عزیز و گفتمان ما از روز شروع کار تا به امروز خرد جمعی بوده و کاری نکردیم مگر با مشاوره از کشارشناسان خبره صنفی و صاحب نظران، تا بتوانیم اعتلای این صنف را بیش از گذشته نمایان کنیم.
وی در پایان گفت: دست ارادت و دوستی خود را به سوی تک تک اعضای صنف خود دراز کرده و حمایت همه جانبه آنان را برای مطالبه‌گری واقعی، حل مشکلات و ایجاد توانمندی در بدنه صنایع و صنوف خودرویی دراز می‌کنم، امیدوارم که با توکل برخدای بزرگ و حمایت همه اقشار این صنف عزیز بتوانیم به اهداف محقق شده دست یابیم.

حسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت
آری به اتفاق جهان می‌توان گرفت

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد