رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=11962

طلب ۵۰ هزار میلیاردی قطعه سازان از خودرو سازان

به گزارش یدکی‌رسانه محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن صنایع نیروی محرکه و قطعه‌سازان گفت: با توچه به تورم، خواستار شناور شدن قرار دادها هستیم. عرضه خودرو در بورس نقدینگی خودروسازان را  افزایش می‌دهد و درنتیجه می‌توانند طلب ۵۰ هزار میلیاردی قطعه‌سازن را پرداخت کنند.

محمدرضا نجفی منش وضعیت مالی قطعه‌سازان را شرح داد و گفت: قطعه‌سازان در شرایط مالی خوبی قرار ندارند چرا که قرارداد بین خودروسازان و قطعه سازان باید بروزرسانی شود. علی رغم اینکه به اواخر سال نزدیک نزدیک می‌شویم اما هنوز این اتفاق رخ نداده‌است. در حال حاضر، قیمت مواد اولیه افزایش یافته اما خودروسازان هزینه قطعات را با قیمت‌های قبلی پرداخت می‌کنند. برای رفع مشکلات مالی قطعه‌سازان بهتر است هرچه زودتر قراردادها تعدیل شود.

رئیس انجمن صنایع همگن و نیروی محرکه خواستار شناور شدن قراردادهای فی مابین خودروسازان و قطعه سازان شد و مطرح کرد: با توجه به تورم، قیمت مواد اولیه به صورت هفتگی و روزانه افزایش می‌یابد بنابراین در شرایط این چنینی قرارداد‌ها ی بین خودروسازان و قطعه سازان باید شناور شود تا با تعدیل قراردادها مشکلی برای تولیدات قطعه‌سازان ایجاد نشود.

وی خاطر نشان کرد: بدهی خودروسازان به قطعه سازان ۵۰ هزار میلیار است. بورس بستری است که خودروسازان می‌توانند محصولات خود را با قیمت مناسب‌تری عرضه کنند. عرضه خودرو در بورس کالا نقدینگی خودروسازان را افزایش می‌دهد و می‌توانند مطالبات قطعه‌سازان را پرداخت کند.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد