رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12007

عدالت مالیاتی مهم‌ترین خواسته اصناف

به گزارش یدکی رسانه علی توسطی مهم‌ترین مشکل اصناف را مالیات عنوان کرد. نوسانات نرخ ارز و تاثیر ان بر قیمت مواد اولیه به اصناف اسیب وارد می‌کند.

علی توسطی رئیس اتاق اصناف تهران اظهار کرد: اصناف همیشه پشتیبان نظام و دولت‌ها بوده‌است اما در حال حاضر مهم ترین مشکل اصناف مالیات است. اصناف خواستار عدالت مالیاتی می‌باشد. کارمندان و کاسبان شناسنامه‌دار مالیات را پرداخت می‌کنند اما افرادی که معاملاتی با ارقام بالا انجام می‌دهند و شرایط ارتباط و تعامل دارند به فرار مالیاتی می‌پردازند. قطعا عدالت مالیاتی برای ارتقای کیفیت زندگی مردم امری ضروری است.

وی ادامه داد: رویه کارها، بیمه ، قاچاق کالا از معضلاتیست که گریبان اصناف را گرفته. برای مبارزه با کالای قاچاق باید فکری به حال تقاضای ان کرد. قطعا تا وقتی تقاضا هست عرضه نیز انجام می‌شود.

رئیس اتاق اصناف تهران، اذعان کرد: تامین مالی از طریق بانک ها با دشواری همراه است که اصناف تولیدی را تحت شعاع قرار می‌دهد. نوسانات نرخ ارز بر قیمت مواد اولیه تاثیر و تامین ان را با مشکل همراه می‌کند. حمل‌و‌نقل های زمینی، هوایی، دریایی از نظر زیرساخت با مشکل مواجه است که در فعالیت چندگانه برخی از حوزه‌های اصناف موثر است.
توسطی کمبود نیروی کار را معضل دیگر اصناف معرفی کرد و افزود:علی رغم اینکه متقاضیان کار رو به افزایش است اما حوزه‌های تخصصی با مشکل کمبود نیروی متخصص دست و پنجه نرم می‌کنند.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد