رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12121

عرضه تایر در بورس راه حلی مناسب

به گزارش یدکی رسانه نشست خبری مشکلات صنعت تایر روز دوشنبه، ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

قیمت گذاری دستوری، مشکلی بزرگ
مدیرعامل شرکت آرتاویل تایر در این نشست حضور داشت و گفت: آرتاویل ظرفیت تولید سی هزار تن از انواع تایر را دارد. تایر بایاس، رادال، کشاورزی و باری از جمله تار هاییست که این شرکت تولید می‌کند.

وی در ادامه اظهار کرد: قیمت گذاری دستوری در حوزه‌ای که صنایع بالادستی‌اش از قیمت‌گذاری دستوری پیروی نمی‌کند، ناعادلانه است. اگر به همین روند پیش برویم، صنعت تایر نابود خواهد شد. وقتی حوزه‌ای در مسیر سر به سر حرکت کند به تدریج به زیان نیز می‌رسد و در نهایت امکان فعالیت در ان از بین می‌رود.

وی ادامه داد: درست است که در صنعت تایر شاهد پیشرفت بودیم اما این امر به سختی تحقق یافته‌است. خواسته تولیدکنندگان در حال حاضر خروج صنعت تایر از قیمت گذاری دستوری است. عرضه تایر در بورس نیز پیشنهاد دیگر تولیدکنندگان می‌باشد.

عرضه تایر در بورس راه خروج از بحران

عضو هیات مدیره گروه صنعتی رازی، سعید تقوایی دیگر فرد حاضر در این نشست گفت: قیمت گذاری دستوری زیان‌هایی را به همراه داشته است. کاهش تولید و عدم اجرای طرح های توسعه‌ای در پی قیمت‌گذاری دستوری رخ داده‌است. ایجاد تقاضای کاذب در بازار مهم ترین پیامد قیمت گذاری دستوری می‎‌باشد. صادرات معکوس که باعث شده تایر توسط واسطه گران ریالی خریداری و دلاری صادر گردد و همچنین تبدیل تایر به یک کالای سرمایه‌ای باعث وجود تقاضای کاذب شده‌است.
وی تاکید کرد: عرضه کالا در بورس و یا حذف قیمت گذاری دستوری تنها راه حل‌های خروج از این بحران هستند. ب

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد