رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12045

قوانین معارض، اصناف را تحت فشار می‌گذارد/حمایت جامع از تولیدکننده داخلی

به گزارش یدکی رسانه سیداحمد حسینی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه حاضر شد. حسینی بر حمایت جامع از تولیدکننده داخلی تاکید داشت و معتقد بود اگر قانون نظام صنفی مرجع باشد، تصویب قوانین معارض با آن، فعالان صنفی را تحت فشار می‌گذارد. وی مشکلاتی که مالیات‌های سنگین برای اصناف به وجوداورده است را نیز شرح داد و خواستار رفع انها شد.

 

بیان مشکل به معنی قانون گریزی نیست

سید احمد حسینی تصریح کرد: کارشناسان صنفی، ظرفیت و پتانسیل کمک به نهادها و سازمان‌های دولتی را دارند. انها می‌توانند در زمینه ارئه راهکار،  اطلاعات و پیشنهادات مناسب، به این مراکز کمک شایانی کنند. قطعا استفاده از پتانسیل کارشناسان صنفی، در تصویب قوانین تاثیر دارد. هرچه قوانین بهتری در مجلس تصویب شود، ایین نامه‌ها نیز در پی آن با کارایی بیشتری تدوین می‌شوند و در نتیجه هزینه اجرای قوانین کاهش می‌یابد.

وی تاکید کرد: بیان مشکلات از سوی اتحادیه‌های صنفی، قانون گریزی نیست بلکه اصناف خود را ملزم به اجرای قانون می‌داند اما نکاتی مهم در این بین وجود دارد. اجرای قانون نیازمند زیرساخت‌هایی است که باید از سوی مجریان فراهم شود.

 

خواستار حمایت جامع هستیم

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در خصوص حمایت از تولیدکندگان داخلی گفت: حمایت جامع نیاز تولیدکننده داخلی است. حمایتی که از همه جهات صورت گیرد و همچنین برای جلوگیری از سوء استفاده کارایی داشته‌باشد. متاسفانه در برخی موارد به بهانه حمایت، واردات ممنوع یا مشروط می‌شود. این مسئله نه تنها باعث بهبود بیشتر کیفیت کالای داخلی نشده حتی  عرضه بی رویه کالای بی کیفیت با قیمت بالا را افزایش داده است.

 

صدورپروانه کسب برای کارگاه‌های بدون مجوز درپی اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

سید احمد حسینی درباره اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حوزه لوازم یدکی اظهار کرد: این قانون از مرداد ماه امسال با زمینه سازی وزارت صمت به اجرا درامد اما متاسفانه چالش هایی را به همراه داشت. عدم شناخت کافی از این حوزه و عدم استفاده از نظرات کارشناسان صنفی، باعث بروز مشکلاتی برای اعضای صنف شد. خوشبختانه با فعالیت هیئت مدیره جدید، اتحادیه با با اهدافی که داشت، برنامه ریزی جدیدی را اغاز و در طی جلسات کارشناسی با وزارت صمت، این حوزه را جامع تر تعریف و معرفی کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه سالیان سال است که واژه زیر پله‌ای برای تولیدکنندگان صنفی به کار می‌رود. تولیدکنندگانی که قطعات بسیار با کیفیتی عرضه  و سهمی بیش از ۱۳ درصد تولید را به خود اختصاص داده‌اند. طرح شناسه کالا، برای این دسته از اعضای صنف باعث چالش‌هایی می‌شد. این گروه علی رغم تمامی تلاش ها و زحماتشان نمی‌توانستند از ظرفیت کشور برای بهبود فضای کسب و کار و کیفیت تولید استفاده کنند. در صورتی که در شرایط تحریم، بسترسازی برای استفاده و بهروری از این تولیدکنندگان به نفع اقتصاد کشور است. با جلسات و هماهنگی هایی که انجام شد، وزارت صمت و معاونت مرتبط متقاعد شدند در راستای شناسنامه دار کردن تولیدکنندگان صنف اقدام شود و رسته و کد آیسیک تولیدکنندگان صنفی در وزارت و سازمان صمت ایجاد و به صورت استانی به این اتحادیه الحاق شد که در حال حاضر اتحادیه مشغول صدور پروانه کسب به این فعالان است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در همین خصوص توضیح داد: به جهت ساخت سوله و کارگاه برای این گروه، قراردادی با شرکت شهرک های صنعتی منعقد شد. افرادی که برای مجوز تولیدی خود مراجعه می‌کنند به این شرکت معرفی می‌شوند تا برای اخذ زمین با قیمت های مصوب دولت برای ساخت سوله و کارگاه اقدام کنند.

احمد حسینی ادامه داد:حمایت از تولیدکندگان صنفی،به تولید کشور کمک می‌کند. با صدور پروانه برای تولیدکنندگان،انها می توانند از ظرفیت های دولتی برای حامل های انژری استفاده کنند. برای ارتقای سطح علمی این افراد نیز با سازمان فنی حرفه ای و وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه جامع علمی کاربردی هماهنگی‌هایی شده‌است.

 

مالیات، مشکل چندسال اخیر

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران، یکی از مشکلات اصناف را مبحث مالیات معرفی کرد و شرح داد: علی رغم توصیه های سران سه قوه و مسئول محترم صمت و علی رغم فشاری که بر اصناف است، مبالغ مالیاتی بدون توجه به درآمدها افزایش چشمگیری داشته‌است. این مشکل بدون هیچ مستندی در دو سه سال اخیر پابرجا بوده .

حسینی اضافه کرد: فعالان صنفی علاوه بر اینکه درامدزایی دارند، هیچ باری نیز برای دولت نیستند. مالیات باید پرداخت شود و انها نیز به این موضوع پایبند و اگاه هستند اما اخذ مالیات سنگین بدون بستر و وجهه قانونی مشکلات فراوانی برای آنها ایجاد کرده است. درخواست دارم به این موضوع ترتیب اثر بدهند تا بیش از بیش این فعالان تحت فشار نباشند.

 

تصویب قوانین معارض، اصناف را تحت فشار قرار می‌دهد

سید احمد حسینی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران گفت: تعارض قوانین یکی از مشکلات فعالان صنفی و خصوصی است. فعالان صنفی از قوانین متعارض در فشار هستند، اگر مرجع ما قانون نظام صنفی باشد تصویب قوانین متعارض با ان، اصناف را تحت فشار قرار می‌دهد  و متاسفانه شاهد تصویب قوانین اینچنینی بوده‌ایم. قانون صدور مجوزهای کسب وکار، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قانون سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی از جمله قوانینی هستند که در برخی قسمت ها با قانون نظام صنفی در تعارض بوده و فعالان صنفی را تحت شعاع و فشار قرار داده اند.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد