رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=11951

مراجعه به درگاه ملی مجوز‌ها جایگزین همیشگی مراجعه حضوری برای دریافت پروانه کسب

به گزارش یدکی‌رسانه طبق اطلاعیه درگاه ملی مجوزها درباره پروانه‌های کسب، فرایند اتصالو صدور غیر حضوری از اول بهمن ماه با بارگذاری ۲۸۴۰ کاربرگ پروانه کسب در درگاه ملی مجوز‌های کشور شروع شد

با هماهنگی وزارت صمت و اتاق اصناف تهران، شرایط، مدارک، هزینه و زمان صدور همه پروانه‌های کسب بر اساس قانون مشخص شده‌است.تا پایان هفته شرایط به درگاه ملی مجوزها اتصال یافته و به مراجعه حضوری نیازی نخواهد بود.

حدود ۹۰ درصد کل مجوزهای صنفی معادل ۲۶۰۰ پروانه کسب به صورت ثبت محور هستند بس از ۴۸ ساعت بعد از  ثبت درخواست صادرخواهندشد. سایر پروانه‌های صنفی هم که تایید محور هستند و برای صدور آن‌ها تایید اولیه نیروی انتظامی ضروری است، تا ۷ روز کاری پس از درخواست الکترونیک، صادر و برای کارپوشه‌ی متقاضی ارسال خواهد شد.

برای صدور پروانه کسب، استعلام‌های کدپستی، تعیین تکلیف بدهی مالیاتی (ماده ۱۸۶)، استعلام نظام وظیفه، استعلام صلاحیت بهداشتی و استعلام ایثارگری مورد نیاز است که اخذ آن‌ها به عهده درگاه ملی مجوزها است و تا روزهای آینده به‌تدریج دریافت همه آن‌ها غیرحضوری و الکترونیک خواهد شد.

دبیرخانه هیات مقررات زدایی ضمن تشکر از همکاری وزارت صنعت معدن تجارت و اتاق اصناف ایران در الکترونیک و غیرحضوری کردن فرایند صدور پروانه‌های کسب در سراسر کشور، به اطلاع می‌رساند درگاه G۴B.IR و سامانه قدیمی ایرانیان اصناف حداکثر تا هشتم بهمن‌ماه از دسترس خارج و مراجعه حضوری برای درخواست و دریافت پروانه کسب برای همیشه حذف خواهد شد.

تمدید و اصلاح پروانه‌های کسب نیز تا ماه آینده بطور غیرحضوری از درگاه ملی مجوزها قابل انجام خواهد شد.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد