رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12269

آشفتگی بازار قطعات خودرو، حاصل نوسانات نرخ ارز

به گزارش یدکی رسانه، رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران وضعیت بازار قطعات خودرو را آشفته شرح داد و به گفته وی این آشفتگی حاصل نوسانات نرخ ارز می‌باشد. اتحادیه برای خدمات‌رسانی هرچه بهتر تعمیرکاران در ایام نوروز فهرستی از ۱۰۰ تعمیرگاه را تهیه کرده که به عنوان کشیک نوروزی، آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران درخصوص وضعیت تامین و عرضه بازار گفت: مسئله‌ای که درحال حاضر با آن مواجه هستیم، آشفتگی بازار است. این آشفتگی در پی نوسانات نرخ ارز حاصل گشته و نتیجه آن افزایش قیمت و همچنین وجود نرخ‌های متفاوت در بازار شده‌است. متاسفانه هیچ نهادی نیز در این امر پاسخگو نیست. 

علیرضا نیک آیین در ادامه گفت: متاسفانه این آشفتگی به ضرر مردم است. وقتی قیمت در بازار ثابت نیست و عرضه قطعات با قیمت‌های متفاوت در حال اجرا است، مصرف کننده نیز مجبور است از همین وضعیت آشفته محصول مورد نیازش را تهیه کند. اما از لحاظ تامین مشکلی وجود ندارد و قطعات موجود است اما این آشفتگی بازار را با چالش مواجه کرده‌است. 

وی در خصوص ارائه خدمات تعمیرگاه‌ها در ایام نوروز گفت: فهرستی از صد تعمیرگاه برای کشیک نوروزی آماده شده‌است و به زودی از سوی کانال و سایت اتحادیه اعلام خواهد شد، همچنین بنرهای مخصوص کشیک نوروزی نیز طراحی شده که بر درب واحدها صنفی قرار خواهد گرفت. اتحادیه، برای کمک‌رسانی و حمایت مسافران نوروزی از طریق شماره تلفن ۷۷۶۴۶۰۶۰ به طور شبانه‌روز پاسخگو شهروندان خواهدبود. 

علی‌رضانیک آیین، رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران در پایان اظهار کرد: به شهروندان عزیز پیشنهاد می‌کنیم که به تعمیرگاه‌های دارای مجوز مراجعه کرده و تعمیرات خودرو را حدالامکان تا قبل از روزهای پایانی انجام دهند. حداقل ۴۸ ساعت قبل از سفر نیز خودرو خود را تعمیر و از سلامت قطعات اطمینان حاصل کنند. 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد