رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12276

از سال ۱۴۰۲ با قطعات بدون شناسه برخورد می‌شود/ پایان مهلت

به گزارش یدکی رسانه، معاون صنایع عمومی وزرات صنعت ،معدن و تجارت از پایان مهلت شناسه‌دار شدن قطعات خودرو خبر داد و گفت از سال ۱۴۰۲ با هر واحد صنعتی که محصولاتی فاقد شناسه کالا به بازار عرضه کند طبق ظوبط برخورد می‌شود

محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزرات صنعت ،معدن و تجارت در برنامه اقتصاد امروز، مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ گفت: از شروع سال ۱۴۰۲ اگر هر واحد صنعتی محصولاتی فاقد شناسه کالا به بازار عرضه کند با توجه به ابلاغیه وزیر و دستور‌ها، پروانه واحد صنعتی و تمامی سهمیه‌ها و تسهیلات ان لغو خواهد شد.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۲ طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا باید این طرح به اجرا در ‌ می‌آمد اما متاسفانه سال‌ها به تعویق افتاد و بازار را با حجم وسیعی از کالاهای تقلبی مواجه کرد که احتیاج به ساماندهی داشت. این امر توسط دستگاه‌های ذیربط در حوزه استاندار، نیرو انتظامی و دادسانی و وزارت اطلاعات و صداوسیما پیگیری شد. این طرح برای ۷۳۲ تولیدکننده داخلی و ۷۷۰ واردکننده بازرگانی که  به طرح پیوستند، اجرا شده. در بخش عرضه نیز رویکرد میدانی و ایجاد مزاحمت برای واحدهای صنفی را نداریم و با برنامه‌ریزی‌های سیستمی و هوشمند و هدفمند از ۱۰ اردیبهشت گزارشات ارائه خواهد شد.

محمد مهدی برادران افزود:  بیشترین رشد سهم حوزه قطعات یدکی در بخش صنعت است. این رویکرد ظرفیت‌هایی که تا کنون کالاهای تقلبی و قاچاق جایگزین ان‌ها شده بودند را به کار گرفته و طبق گزارشات مرکز پژوهش‌های مجلس در تولید لوازم‌یدکی دارای شناسه حدود ۵۴ درصد رشد در ۱۰ ماه سال جاری نسب به سال گذشته رقم خورده‌است.  کالاهایی که در انبار است به عنوان غیرمجاز یا تقلبی عرضه می‌شود چراکه این مهلت از نظر ما تمام شده‌است و طبق قانون و مقررات با عرضه‌کنندگان برخورد خواهدشد

محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزرات صنعت ،معدن و تجارت در پایان گفت: ۷۳۲ شرکت با این طرح همراهی کردند و خوشبختانه اتحادیه فروشندگان لوازم‌یدکی به اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم‌یدکی تبدیل شده است و  این خود امریست مهم چراکه اتحادیه نیز می‌تواند ب تحقق و اجرا هرچه بهتر این طرح کمک کند. در خصوص بحث عرضه نیز از ده اردیبهشت جلسات پیرامون این مسئله ادامه خواهد یافت و گزارشات ان را نیز از طریق رسانه به مردم اطلاع می‌دهیم.

۲۸

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد