رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12255

اصناف بیشترین ارتباط را اجتماع دارد.

به گزارش‌ یدکی ‌رسانه، اختتامیه سلسله نشست های اشتراک و انتقال تجربه مسئولیت پذیری اجتماعی سازمانی، با حضور جمعی از مسئولان نهادها و سازمان های دولتی در مرکز همایش های مجموعه فرهنگی برج آزادی برگزار شد. در این جمع علی توسطی رئیس اتاق اصناف تهران نیز حضور داشت و درباره اهمیت مسئولیت‌پذیری اجتماعی سخنانی ایراد کرد و گفت: اصناف به عنوان سازمانی که بیشترین ارتباط و تعامل را با سطوح مختلف جامعه دارد برای گسترش و فراگیری مسئولیت‌پذیری  اجتماعی اعلام  آمادگی کامل می‌کند.

علی توسطی رئیس اتاق اصناف تهران در این مراسم گفت: باید برای آموزش نیروی انسانی اهمیت زیادی قائل باشیم. مسئولیت‌پذیری اجتماعی با اموزش است که محقق می‌شود. گسترش و اجرای مسئولیت‌پذیری اجتماعی  در سطح جامعه باعث می‌شود که بخش بزرگی از چالش‌ها و مشکلات و معضلات موجود در بخش‌های مختلف اجتماع حل گردد. این امر نیز باید از کودکی و دوران دبستان مورد پگیری قرار گیرد. پیشنهاد می‌کنیم که به عنوان نتیجه و خروجی این نشست با موافقت نمایندگان سازمان‌ها و مراکز حاضر در این مراسم مکاتبه‌ای با وزارت اموزش و پرورش مبنی بر گنجاندن مبحث آموزش مسئولیت پذیری اجتماعی در کتب درسی دانش‌آموزان برای کودکان دبستانی داشته باشیم.

رئیس اتاق اصناف تهران ادامه داد: باید از ریشه به این امر مهم توجه شود و کار بنیادینی در این حوزه انجام گیرد. داستان های اساطیری- اشعار شاعران- نوشته های ارزشمند نویسندگان که بر مسئولیت‌پذیری تاکید دارند باید در کتب درسی دانش‌اموزان درج شده و این مسئله از طفولیت و دوران دبستان آموزش داده شود.

توسطی درباره نقش اصناف در این بخش گفت: اصناف برای گسترش و آموزش این حوزه اعلام امادگی کامل می‌کند و می‌تواند نقش بسزایی در این امر ایفا کند. اصناف بیش از سایر سازمان‌ها و مراکز با اجتماع درگیر است و با تمامی سطوح و لایه‌های ان ارتباط مستقیم و تعامل دو طرفه دارد.

این فعال صنفی افزود:  اگر بخواهیم با عینک علم به این مسئله نگاه کنیم متوجه می‌شویم که مسئولیت‌پذیری در نهاد بشر و فطرت انسان جا دارد البته که در برخی موارد مورد فراموشی قرار می‌گیرد اما برگزاری نشست‌ها و اقدامات این چنینی تلنگریست برای افرادی که از این بخش فطرت خود غافل شده‌اند و باعث می‌شود به آن‌ها آگاهی داده شود.  مولفه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و سیاسی از ابتدای تاریخ بشریت در زندگی انسان تاثیر‌گذار و انسان با آن‌ها درگیر بوده‌است.  پس از هزاران سال از سال ۲۰۱۰ نیاز بشر به سایر مولفه‌ها سرعت گرفت. اگر بخواهیم زندگی بشر را تقسیم کنیم به شش مولفه  می‌رسیم که زندگی انسان را تحت شعاع قرار داده‌است و البته موضوع مسئولیت‌پذیری در تمامی این شش مولفه مهم و اثر‌گذار است.

وی عنوان کرد : قطعا خیرسازی و مسئولیت‌پذیر کردن افراد امری بسیار مهم است. بر اساس آمارهای دانشگاهی و با نشان‌ دادن  نمودار زنگوله‌ای یا ناقوسی افراد در مسائل و اتفاقاتی که در زندگی با ان سروکار دارند، پنج درصد منفی‌، پنج درصد مثبت و سایر افراد در میانه نمودار قرار دارند. برگزاری نشست‌ها با موضوعات اینچنینی باعث می‌شود افرادی که از مسئولیت‌پذیری فطری خود غافل هستند، آگاه شده و به سمت آن سوق داده شوند.

علی توسطی، رئیس اتاق اصناف تهران در پایان گفت: متاسفانه علی‌رغم تلاش مدیران و مسئولان،  مولفه و استانداردهایی که مربوط به بخش شهرداری، زندگی مطلوب شهری و شهروندی وجود دارد برای شهر ما فقط در مرحله تئوری و کاغذی است و هنوز به فعلیت نرسیده است. مردم از این شهر گریزان هستند که قسمتی از آن به بخش مسئولیت‌پذیری اجتماعی برمی‌گردد که برای تقویت و گسترش آن، آموزش مهم‌ترین و بهترین راه می‌باشد.

به منبع روابط عمومی اتاق اصناف تهران

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد