رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12532

۳۰۲ هزار مجوز بدون کاغذبازی، صادر شدند.

به گزارش یدکی‌رسانه، وزارت اقتصاد در خصوص درگاه ملی مجوزها، گزارشی را ارائه داد. ۸۰۷ هزار و ۶۷۹ درخواست مجوز کسب و کار در بازه زمانی ابتدای سال گذشته تا اول اردیبهشت امسال در درگاه ملی مجوزها ثبت شده و نزدیک به ۳۰۲ هزار و ۴۲۷ درخواست بدون حضور و کاغذ‌بازی صادر گشته است.

از ۶ فروردین ماه سال گذشته تا اول اردیبهشت ماه امسال، تعداد ۱۱ هزار و ۱۸۳ درخواست در دست بررسی قرار گرفت. ۳۹۱ هزار و ۱۳۷ درخواست صدور مجوز رد شده است و ۸۳ هزار و ۷۶۱ درخواست در مسیر بررسی با تاخیر مواجه شده‌اند . شاخص پاسخگویی به موقع این درگاه برای ۳۵ دستگاه مورد بررسی ۸۹.۶ درصد محاسبه شده است.

مجموعا ۴ هزار و ۵۶۱ عنوان مجوز به درگاه ملی مجوزها متصل شده که این یعنی ۹۶.۸ درصد مجوزها مسیر اتصال به درگاه ملی مجوزها را طی کرده‌اند.

بیشترین تعداد درخواست صدور مجوز برای وزارت تعاون می‌باشد. بخش مشاغل خانگی ۳۳۱ هزار و ۷۸۸ مورد درخواست داشته است. ۱۷۴ هزار و ۴۵۵ درخواست، تایید و برایشان مجوز صادر شده که بالاترین تعداد مجوزهای صادر شده از این درگاه می‌باشد.

برای دستگاه‌های سازمان محیط زیست،سازمان انرژی اتمی، وزارت نیرو، صندوق نوآوری، اتاق بازرگانی هیچ تاخیری در بررسی مجوزها ثبت نشده است.

پایین‌ترین رتبه پاسخگویی برای جامعه مشاوران مالیاتی، شهرداری‌های کلان‌شهرها و سازمان نظام پزشکی ثبت شده و البته بیشترین درصد تاخیر بررسی مجوزها نیز برای این بخش می‌باشد. تاکنون هیچ مجوزی از درگاه ملی مجوزها برای این دستگاه‌ها صادر نشده است.

اتصال وزارت کشور با ۸ عنوان مجوز به درگاه، ۲۵ درصد محاسبه شده و این میزان اتصال هیچ خروجی نداشته است.  قوه قضاییه، جامعه حسابداران رسمی، کارشناس رسمی دادگستری، سازمان نظام مهندسی ساختمان، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه  نه تنها هیچ مجوزی را صادر نکرده‌اند بلکه اتصال دستگاه‌های مذکور  به درگاه ملی مجوزها نیز صفر درصد محاسبه شده است.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد