رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12237

کاهش قیمت خودرو بازار را در حالت رکود قرار داد

به گزارش یدکی‌رسانه، سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران درباره وضعیت بازار گفت: در پی کاهش نرخ ارز قیمت خودرو نیز کاهش یافته است و بازار حالت رکود را تجربه می‌کند. مصرف‌کنندگان در انتظار ثبات قیمت خودرو هستند. سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در صورت تحویل فوری اثار مثبتی را به همراه خواهد داشت.

سعید موتمنی گفت: نوسانات صعودی نرخ دلار، باعث شد قیمت خودرو به طور افسار گسیخته بالا رود اما در پی کاهش قیمت دلار، قیمت خودرو نیز دچار تغییر شد. خودروهای داخلی شاهد ۷ الی ۱۳ درصد کاهش قیمت و خودروهایی مثل هایما و لاماری که مونتاژی هستند نیز بین ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کردند. در پنج روز گذشته نیز برخی خودروها کاهش قیمت داشته‌اند. خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۵۰۰ میلیون تومان رسید و تقریبا ۵۵ میلیون از قیمت ان کاسته شد. ،  خودروی پژو پارس ساده نیز به همین صورت به ۵۰۰ میلیون تومان رسید و ۵۰ میلیون کاهش قیمت داشت.  خودروی تارا دنده ای از ۷۵۰ میلیون تومان به ۶۹۰ میلیون تومان با کاهش ۶۰ میلیون تومانی در این لیست قرار دارد.  تیبا صندوق دار  ۳۵۵ میلیون تومانی به ۳۲۷ میلیون تومان اکتفا کرد و، تیبا هاچبک از ۳۶۵ میلیون تومان به ۳۳۷ میلیون تومان رسید. کوییک آر دنده ای  با قیمت ۳۷۰ میلیون تومان به ۳۴۲ میلیون تومان، نزدیک سی میلیون کاهش قیمت داشته و هایما از یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون رسید

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران عنوان کرد: مسئله‌ای در بحث قیمت حاکم  می‌باشد. روند افزایش قیمت خیلی سریع اتفاق می‌افتد اما در مقابل کاهش قیمت در مسیر بسیار آهسته حرکت می‌کند.  این مسئله باعث شده بازار در حالت رکود قرار گیرد. مصرف‌کنندگان انتظار کاهش بیشتر قیمت را دارند به همین دلیل فعلا دست از خرید کشیده‌اند. مردم در انتظار ثبات قیمت دلار و در نتیجه ثبات قیمت خودرو می‌باشند.

وی ادامه داد: از انجایی که خودرو کالاییست سرمایه‌ای بنابراین نوسانات بازار ارز تاثیر مستقیم بر بازار این کالا دارد. در صورتی که قیمت دلار کاهش یابد، قیمت خودرو نیز روند ریزشی را طی خواهد کرد.

موتمنی عرضه خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو  را اینگونه ارزیابی و اظهار کرد: اگر در این سامانه تحویل فوری باشد می‌تواند تاثیرات مثبتی را در بازار داشته‌باشد. ولی تحویل‌های یک ساله و اینچنینی تاثیر قابل توجهی نخواهد داشت.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران در پایان گفت: با توجه به اینکه قیمت خودرو نسبت دو فصل گذشته بسیار نجومی افزایش یافته اما در مقایسه با دو هفته گذشته روند ریزشی را طی کرده‌‍است. در حال حاضر قیمت خودروهای داخلی، مونتاژی و حتی کارکرده د ر مسیر نزولی قرار دارد.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد