رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12249

آخرین اجلاس ماهانه سال ۱۴۰۱ در اتاق اصناف تهران برگزار شد

به گزارش یدکی‌رسانه، روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۳ سالن همایش‌های اتاق اصناف تهران میزبان آخرین اجلاس ماهانه این اتاق در سال ۱۴۰۱ بود. این اجلاس با حضور رئیس، هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران . روسای اتحادیه‌های صنفی تهران و رئیس بسیج اصناف تهران برگزار شد.

علی توسطی عملکرد شش‌ماهه هیئت رئیسه را گزارش داد. در این گزارش به مواردی چون تشکیل جلسات متعدد با وزیر صمت در خصوص موضوعات مرتبط بین دو مرکز و همچنین دیدار با رئیس قوه قضائیه و رئیس کل سازمان امور مالیاتی اشاره شد.  نشست روسای اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف تهران با شهردار تهران و رئیس شورای شهر تهران در این گزارش ذکر شده‌بود.  حضور در نمایشگاه عمان با  برخی از روسای اتحادیه های صنفی مرتبط و همچنین تفاهم نامه چهارجانبه بین اتاق اصناف تهران، برخی اتحادیه های صنفی، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از دیگر اقداماتی بود که به آن اشاره شد.  برگزاری کلاس های آموزشی مختلف برای ارتقای سطح علمی، مالیاتی و صنفی صنوف مختلف- کارگاه آموزشی فقه در مشهد و موارد متعدد دیگر بیان‌گر عملکرد هیئت رئیسه بود.

رئیس اتاق اصناف تهران درباره عملکرد اتاق و اتحادیه‌های صنفی در چند ماه اخیر گفت: خوشبختانه اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی توانستند چالش‌های چند ماه اخیر را با مدیریت درست حل کنند. علی‌رغم تمامی مشکلاتی که درپی ناآرامی‌ها و آشوب‌های اخیر به وجود آمد، اصناف توانست تلاش دشمن را در جهت اینکه اصناف را وارد این قضایا کند، ناکام بگذارد و بازار را به روش صحیح، مدیریت کند.

در ادامه،  نایب رئیس اول، نایب رئیس دوم و همچنین حمیدرضا رستگار و محمدرضا فرجی گزارش عملکرد اتاق را ارائه دادند. این گزارشات در خصوص  موضوعات، مالی، کمیسیون‌ها و امور اداری و اجرایی گفته شد.

 نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران، اسماعیل کاظمی در باره نمایشگاه عمان گزارش داد. در این نمایشگاه رئیس و نائب رئیس اتاق اصناف و برخی از روسای اتحادیه‌های صنفی حضور داشتند.  اسماعیل کاظمی در این باره گفت: برگزاری نمایشگاه‌های بهاره و این چنینی مورد تایید ما نیست اما وقتی این موضوع مورد قبول و خواست حاکمیت و دولت است باید با ان همراهی کرده و حضور یابیم. البته عدم حضور اصناف در این حوزه موازی‌کاری دیگر نهادها را در پی خواهد داشت وباعث آسیب به اصناف می‌شود.

 نایب رئیس دوم اتاق، حسین علی‎اکبری امور اجرایی را شرح داد و افزود: در پنج ماه اول کار هیئت رئیسه جدید اتاق، ۳۷۵ جلسه داخل اتاق و سازمان‌های مختلف برگزار شد. ۲۶ هزار و ۴۲۰ نامه نیز در ستاد اجرایی به مرحله ثبت و اجرا رسید که ۸ هزار و ۸۸ نامه را موضوع جلوگیری از پلمپ و دو هزار و ۹۰۰ نامه را موضوع فک پلمپ به خود اختصاص داده‌اند. وی در ادامه به بحث آموزش تاکید کرد و درباره تاثیر ان بر عملکرد اتاق و اتحادیه‌های صنفی گفت: برای کاهش پرونده‌های ارسالی تدابیری اتخاذ شده است. قرار است با مشارکت بخش حقوقی، جلسات آموزشی برای اتحادیه‌ها برگزار شود که تا امروز نیز چندی از این جلسات برگزار گشته‌است.

عملکرد اتاق اصناف تهران در خصوص کمیسیون‌ها، توسط حمیدرضا رستگار، عضو هیئت مدیره اتاق اصناف تهران ارائه شد و گفت: عملکرد کمیسون‌ها باید نتیجه‌گرا و محور کار آن‌ها خروجی داشته باشد که این امر مهم نیازمند پیگیری اعضای کمیسیون و هیئت رئیسه است. موضوع درگاه ملی صدور مجوزها در سال جاری و تاثیر ان بر عملکرد اتحادیه‌های صنفی و شرایط سال ۱۴۰۲، توجه تمامی روسای صنفی را لازم دارد. باید با خرد جمعی واکنش‌های درست و کارساز نسبت به موضوعات اصناف نشان داده شود. قطعا خود اصناف بهترین کسانی هستند که برای اصناف دل‌نگران و دلسوزاند. بنابراین باید با کارهای درست و روش‌های کارشناسانه در جهت حق و حقوق اصناف تلاش کنیم.

 محمدفرجی، یکی دیگر از اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران عملکرد مالی اتاق را گزارش کرده وگفت: هنگامی که شاهد نوسانات شدید نرخ ارز در طی یک روز هستیم، باید تمامی مسئولان و روسای صنفی با توجه و ردیابی و مصاحبه‌های مختلف، وظیفه خودر را به عنوان یک فعال صنفی انجام دهند. وی  پیشنهاد کرد که  از سال ۱۴۰۲ بودجه پیشنهادی اتحادیه‌ها در زمانی زودتر مورد بررسی و بسته شود. این پیشنهاد با هدف بررسی و تنظیم بهینه بودجه سالانه اتاق اصناف تهران مطرح شد.

اعضاء هیئت رئیسه همگی بر اتحاد و همراهی و پیروی از خرد جمعی تمامی روسا و مسئولان صنفی برای احقاق حقوق و ارتقاء جایگاه اصناف تاکید داشتند. در این اجلاس بودجه سال ۱۴۰۲ تصویب شد. همچنین دیگر دستور جلسات و مصوبات نیز مورد بررسی قرار گرفت.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد