رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12213

بازار باتری در سال جاری شاهد افزایش قیمت صددرصدی در پی نوسانات نرخ ارز

به گزارش یدکی‌رسانه  رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان باتری و خدمات برق تخصصی خودرو تهران درباره وضعیت بازار باتری گفت: نوسانات نرخ ارز، باعث افزایش صددرصدی قیمت باتری در سال جاری شده‌است . وی تاکید کرد که این افزایش قیمت از سوی تولیدکنندگان انجام گرفته و البته با وجود مشکلات و چالش‌های تولید، عرضه و تقاضا در تعادل هستند.

حسین علی‌اکبری درباره تغییرات قیمت بازار باتری اظهار کرد: تولیدکنندگان باتری با توجه به مواد اولیه‌ای که مصرف می‌کنند نسبت به نوسانات نرخ ارز، قیمت باتری را افزایش دادند. در حال حاضر قیمت هر آمپر باتری فرسوده معادل ۱۵ هزارتومان می‌باشد. در واقع قیمت باتری در سال جاری افزایش صددرصدی داشته است. 

وی خاطر نشان کرد:  قیمت باید تحت نظارت سازمان حمایت افزایش یابد که گویا این افزایش صددرصدی از سوی تولیدکنندگان بدون هماهنگی با سازمان حمایت صورت گرفته‌است. 

حسین علی اکبری، رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان باتری و خدمات برق تخصصی خودرو تهران وضعیت عرضه و تقاضا را شرح داد: علی رغم مشکلات به وجود امده در پی نوسانات نرخ ارز که تامین مواد اولیه را برای کارخانجات تولیدی با چالش همراه ساخته و باعث شده در مقاطعی از زمان عرضه باتری روند رکودی را تجربه کند، عرضه و تقاضای بازار باتری در حالت تعادل به سر می‌برد و از این نظر نگرانی وجود ندارد.  

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد