رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12170

تحقق برنامه‌های وزارت صمت در گرو رفع چالش هاست

به گزارش یدکی رسانه، محمود نجفی سهی عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن، نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور درباره وضعیت برنامه افزایش تولید گفت: قطعه‌سازان با همراهی و همدلی سعی دارند،  برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنعت خودرو  محقق شود اما چالش‌هایی در این زمینه وجود دارد که در صورت عدم رفع انها ممکن است برنامه تولید در سال اینده با موانع همراه شود.

این عضو هیئت مدیره انجمن صنایع همگن و نیروی محرکه و قطعه سازان درباره برنامه تولید خودروسازان در سال اینده خاطر نشان کرد: علی رغم اینکه برای افزایش ۵۰ درصدی تیراژ خودرو به ۲۵ هزار میلیاردتومان نقدینگی احتیاج است در سال گذشته وزارت صمت برنامه تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو را به صنعت خودرو ابلاغ کرد.

نجفی سهی گفت: پنج منبع مالی برای تحقق برنامه‌های وزارت صمت در ابتدای سال جاری از سوی خودروسازان و زنجیره تامین معرفی شد با این حال نقدینگی مورد نیاز برای اجرای این برنامه تامین نشده‌است. شورای پول و اعتبار، در مصوبه‌ای تعیین کرد مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان به خودروسازان پرداخت شود اما این مصوبه بنا به دلایلی، انجام نشد.

وی اظهار کرد: برنامه‌‌های تولید با توجه به زیان قیمت گذاری دستوری در حوزه خودرو و همچنین کمبود نقدینگی اعلام می‌شود. همراهی قطعه‌سازان در جهت تحقق برنامه‌ها باعث شد صنعت خودرو با چالش‌هایعدیده‌ای مواجه نشود.

محمد نجفی سهی، عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن، نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشوراذعان کرد: تامین ارز و عدم ارائه تسهیلات مالی از سوی بانک‌ها دو چالش مهم زنجیره تامین می‌باشد. با توجه به چالش‌ها و در نظر گرفتن تورم و قیمت گذاری دستوری، می‌تواند تحقق برنامه‌های تولید را با با موانعی همراه سازد.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد