رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12191

صادرات لنت ترمز به روسیه در دستور کار قرار گرفت

به گزارش یدکی رسانه، لاجوردی مدیر عامل گروه لنت پارس درباره وضعیت تولید لنت ترمز گفت: علی رغم اینکه لنت ترمز ممنوع است اما شاهد واردات ان هستیم. عرضه این کالا بیش از تقاضا می‌باشد به همین علت برنامه صادرات را در دستور کار قرار دادیم. برای پیشرفت صنعت قطعه‌سازی باید مشکلاتی ارزی در جهت تامین مواد اولیه رفع و همچنین خطوط تولید نیز با ماشین‌الات پیشرفته، به‌روزرسانی شود.

 

لاجوردی درباره وضعیت تولید لنت ترمز گفت: مشکلات و چالش‌های صنعت تمام شدنی نیست و صنعتگران باید با قوت و اراده به فعالیتشان ادامه دهند تا چرخه اقتصاد کشور از کار نیفتد. علی رغم اینکه واردات لنت ترمز ممنوع است اما شاهد واردات ان به طور قاچاق هستیم. این کالا که در ایمنی خودرو نقش بسزایی دارد، توسط  ۴۱ واحد تولیدی ساخته می‌شود. عرضه و تولید ان نیز بیش از نیاز بازار و تقاضای بازار لوازم‌یدکی می‌باشد.

 

وی در خصوص صادرات این محصول افزود: با توجه به اینکه عرضه این کالا بیش از نیاز بازار است،  برنامه صادرات را در دستور کار قرار دادیم.البته سالهاست که این کالا به کشورهای همسایه صادر می‌شود و با توجه به فرصت‌های ایجاد شده برای مراوده تجاری با روسیه، قصد داریم این کالا را نیز جز لیست محصولات صادراتی قرار دهیم. گروه تولیدی ما نیز می‌تواند ۵۰ درصد از محصولات تولیدشده را صادر کند که  ارز حاصل از این صادرات باعث رفع نیازمان به از نیمای یا ازاد می‌شود و قطعا میزان نقدینگی شرکت را افزایش می‌دهد.

 

مدیر عامل گروه لنت پارس درباره چالش‌های قطعه‌سازان گفت: در چهار ماه گذشته تامین ارز برای خرید مواد اولیه به یکی از اصلی‌ترین چالش‌های قطعه‌سازان تبدیل شده‌است. بخش‌نامه‌های خلق‌الساعه که روزی از سوی نهادی صادر و روز دیگر توسط سازمان یا ارگان دیگر نفی می‌شود از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین چالش‌های قطعه‌سازان می‌باشد.

 

لاجوردی ادامه داد: در بحث مواد اولیه باید گفت که ۵۰ درصد از مواد اولیه برای تولید لنت ترمز، واراتی است اما ۷۵ درصد فرایند تولید، داخلی سازی و ۲۵ درصد ان به خارج از کشور وابسته است.

 

مدیر عامل لنت پارس، لاجوردی در پایان گفت: برای توسعه لنت پارس، رایزنی‌هایی شده‌است. مواد اولیه به تازگی تهیه شده‌است. برای توسعه خطوط تولید نیز ساخت ماشین‌های فوق مدرن را به یک تولیدکننده مطرح اروپایی سفارش  داده‌ایم. در حال حاضر ۵۰ درصد از قیمت ماشین پرداخت شده اما اگر نتوانیم ارز مورد نیاز باقی‌مانده را به شیوه نیمای تهیه کنیم علاوه بر ماشین‌الات سفارش شده، پیش پرداخت داده شده نیز از دست خواهد رفت. امیدواریم با رفع چالش‌های تامین ارز برای خرید مواد اولیه با کیفیت و همچنین واردات ماشین‌الات پیشرفته برای به‌روزرسانی خطوط تولید قطعه‌سازان شاهد رشد و پیشرفت این حوزه باشیم.

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد