رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12185

قاچاق عامل گرانی روغن موتور

به گزارش یدکی رسانه بر اساس شنیده‌ها و اظهارات یک فعال صنعت روغن موتور که از نام بردن ان معذوریم، توزیع کنندگان روغن موتور اقدام به دپو محصولات کرده اند. وی ادامه داد: التهابات بازار روغن موتور از تهران نشات می‌گیرد، یکی از شرکت‌های بزرگ در این حوزه عرضه در بازار را افزایش داده است، که این امر کنترل قیمت، کاهش تقاضای کاذب و جلوگیری از دپو را به همراه خواهد داشت.

این فعال صنعت روانساز خاطرنشان کرد درخواست خرید عاملین تولیدکنندگان روغن موتور کاهش یافته و ادامه داد: بررسی امار ثبت سفارش توزیع‌کنندگان روغن موتور  توسط عاملیت‌های سازنده  روغن موتور نشان می‌دهد انها با توجه به نوسانات نرخ ارز و با امید سود بیشتر اقدام به دپو محصولات کرده‌اند. انها تصور می‌کنند که با توجه به شرایط موجود قیمت روغن موتور در سال اینده افزایش چشمگیری خواهد داشت.

این کارشناس صنعت روانسازها که نخواست نامش فاش شود درباره سامانه جامع تجارت اظهار کرد: برای کنترل، نظارت بر عرضه روغن موتور ، تولیدکنندگان و عاملین از سوی سازمان صمت موظف هستند که در سامانه جامع تجارت حضور یابند. این سامانه قادر به پیگیری مصرف روانسازها توسط مشتریان نیست اما برای عاملین و تولیدکنندگان سختگیری دارد. با این حال وقتی ارز برای مثال ۵۵ هزار تومان قیمت دارد قطعا عده‌ای سودجو با خرید روانساز از داخل کشور و توزیع غیر رسمی ان در منطقه و قاچاق روغن موتور اقدام کنند. قاچاق این محصول افزایش قیمت را به همراه خواهد داشت. همچنین با توجه به تعداد بسیار زیاد خودرو کشور، قاچاق روغن موتور می‌تواند باعث عرضه محصولات بی‌کیفیت و تقلبی در بازار شود و این امر می‌تواند مشکلات جدی در استانه نوروز ایجاد کند.

به منبع بازار

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد