رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12173

مشکلات به سران سه قوا اعلام شد

به گزارش یدکی رسانه محمد رضا نجفی منش رییس انجمن تخصصی همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور از شناور شدن قراردادهای فی مابین خودروسازان و قطعه‌سازان خبر داد و گفت: مشکلاتمان را تحت عنوان نامه‌ای به سران قوا ابلاغ کرده‌ایم و خواستار مساعدت انها هستیم، همچنین ئخودروسازان نیز نوید همراهی را داده‌اند.

 

محمدرضا نجفی منش در خصوص شناور شدن قراردادها افزود: با خودروسازان نشستی داشتیم و با توجه به نوسانات نرخ ارز، قراردادهای فی مابین خودروسازان و قطعه‌سازان به صورت شناور درامد. با تغییر مثبت یا منفی ۵ درصدی در نهاده‌ها مخصوصا در الومینیوم، مس و محصولات پتروشیمی، نرخ ارز و محصولات این چنینی به طور اتوماتیک وار تعدیل می‌شود.

 

وی درباره نقدینگی قطعه‌سازان نیز اظهار کرد: قطعه‌سازان دراز نظر نقدینگی تحت فشار هستند. هر ماه شاهد حداقل ۴ درصد تورم هستیم و اگر پرداختی‌ها حتی ۴ ماهه نیز پرداخت شود ما با کاهش ۱۶ درصدی ارزش پرداختی‌ها مواجه مس‌شویم. بنابراین خواستاریم پرداختی ها به صورت یک ماهه پرداخت شود. قطعه سازان از محل اجزا و قطعات دپو شده در انبارها باعث شدن تیراژ تولید خودرو کاهش پیدا نکند اما تا دو ماه اینده نوسانات نرخ ارز تاثیرات خود را نشان می‌دهد. علاوه بر این مسائل، تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی با دشواری انجام می‌شود.

 

رییس انجمن تخصصی همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور اذعان کرد: برنامه برای امسال تولید یک میلیون و ۶۰۰ خودرو بوده است اما تا پایان سال بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار دستگاه تولید خواهد شد ولی باید در نظر داشت که فشار زیادی بر قطعه‌سازان وجود دارد.

 

وی اذعان کرد: فشارهایی که وجود دارد و البته کمبود نقدینگی تحت عنوان نامه‌ای به سران قوا اعلام شده‌است. از انها خواستاریم که در این ایام پایانی سال به قطعه‌سازان توجه کنند البته خودروسازان نیز نوید همراهی و همکاری را به ما داده‌اند.

 

رییس انجمن تخصصی همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور، محمد رضا نجفی منش در پایان گفت: برای تحقق اهداف تولید در سال اینده باید چالش‌های  قطعه‌سازان رفع شود. مشکلاتی از جمله تامین نقدینگی و مواد اولیه، تامین بخشی از قطعات مورد نیاز از جمله ورق های فولادی که از مرداد ماه امسال به مشکل برخورده و سایر موارد . اگر این چالش‌ها رفع شود، قطعا شاهد افزایش تیراژ خودروها خواهیم بود.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد