رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12220

نوسانات نرخ ارز مانعی بر سر راه برنامه تولید در سال ۱۴۰۲

به گزارش یدکی‌رسانه، عضو انجمن قطعه‌سازان استان تهران  شرایط تحقق برنامه تولید وزارت صمت در خصوص افزایش تولید تیراژ خودرو  در سال ۱۴۰۲ شرح داد و ایجاد خطوط تولید موازی و افزایش ظرفیت تولید در دو بخش خودروسازی و قطعه‌سازی را از عوامل موثر بر تحقق این برنامه تولیدی معرفی کرد.

علی‌اکبر جوان روح در خصوص تحقق برنامه وزارت صمت در حوزه خودرو برای سال ۱۴۰۲  اظهار کرد: لازمه تحقق برنامه افزایش تیراژ خودرو در سال ۱۴۰۲، ایجاد خطوط تولید موازی و افزایش ظرفیت تولید در بخش خودرو و قطعه‌ می‌باشد.

وی در ادامه به تاثیر نوسانات نرخ ارز بر این برنامه تولیدی اشاره کرد و گفت: اگر نوسانات صعودی نرخ ارز به همین شکل ادامه یابد، تحقق تولید یک میلیون و هشتصد هزار خودرو در سال ۱۴۰۲ با مشکل جدی مواجه و احتمال تحقق ان کاهش می‌یابد. افزایش نرخ ارز سدی جدی برای برنامه‌ریزیست و خودروسازان و قطعه‌سازان نمی‌توانند به درستی  برای افزایش تیراژی که مدنظر دولت است برنامه ریزی کنند.   

جوان روح اذعان کرد: اصلاحات و اقداماتی برای تولید و تامین قطعه در خصوص برنامه افزایش تیراژ خودرو باید انجام شود. در بخش سرمایه‌گذاری برای سرمایه در گردش و ثابت در حوزه قطعه‌سازی تغییراتی صورت پذیرد. 

علی‌اکبر جوان‌روح، عضو انجمن قطعه‌سازان استان تهران در پایان وضعیت قطعه‌سازان در تحصیل نقدینگی ریالی و تبدیل آن به ارز برای پرداخت سودهای بانکی و درآمدزایی را خاطر نشان کرده و تاکید کرد: در شرایط این چنینی هدف تولید مورد توجه قرار نمی‌گیرد. در این وضعیت هدف‌گذاری با انگیزه تولیدکنندگان همخوانی ندارد و در نتیجه انگیزه‌ای نیز برای افزایش تولید شکل نمی‌گیرد. 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد