رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12244

همکاری ایران و روسیه در حوزه صنعت خودرو

به گزارش یدکی‌رسانه دبیر انجمن صنایع نیروی محرکه و قطعه‌سازی کشور گفت: بعد از مذاکرات و طی شدن مراحل، شاهد همکاری خودرویی ایران و روسیه و همچنین حضور خودروهای ایرانی در مسکو  خواهیم بود.

آرش‌محبی‌نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان و کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه به گفت و‌گو پرداختند. این گفت‌و‌گو در  جلسه‌ای انلاین درباره توسعه همکاری ایران و روسیه مخصوصا در بخش خصوصی برگزار شد. دبیر انجمن صنایع همگن نیروی محرکه و قطعه‌سازان موقعیت همکاری ایران و روسیه در حوزه خودرو و قطعه‌سازی را شرح داد و گزارشی از آخرین وضعیت این همکاری ارائه داد.

وی در ادامه پیشنهادات انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی کشور در جهت سرعت بخشیدن در روند همکاری دو کشور گفت: با ارزیابی صنعت خودرو روسیه متوجه می‌شویم که  بخش بزرگی از این حوزه را محصولات فرانسوی تشکیل داده‌است.  قطعه‌سازان ایرانی در گذشته با یکی از شرکت‌های خودروسازی فرانسه همکاری داشته‌اند و با تجربه‌هایی که کسب کردند توانایی پاسخگویی به نیازهای طرف‌های روس را دارند.  می‌توان به طور کوتاه مدت در شروع همکاری به این موضوع توجه کرد. در ادامه نیز  گزینه‌هایی مثل  طراحی و تولید خودرو مشترک با همراهی و همکاری دو خودروساز بزرگ کشور دور از ذهن نمی‌باشد.

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد