رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12188

تولیدکنندگان تایر، درخواست واقعی شدن قیمت را دارند.

به گزارش یدکی رسانه، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر روغن و پنچرگیران تهران درخصوص وضعیت بازار تایر گفت: کمبود عرضه قیمت تایر را با التهاب روبه‌رو کرده است. تنها راهکار خروج از این بحران عرضه گسترده است که نیازمند واقعی شدن قیمت تایر می‌‎باشد. همچنین بازار روغن‌موتور نیز از وضعیت نسبی خوبی برخورددار و با تدابیر اتحادیه عرضه روغن تقلبی در ماه‌های اخیر بسیار کاهش یافته است.

 

محمدرضا آل سارا، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر روغن و پنچرگیران تهران وضعیت قیمت تایر را شرح داد و گفت: عدم عرضه لاستیک،باعث شده قیمت تایر در  بازار سردرگم باشد و این بازار را با تشنج همراه کرده است. نمایندگان تولیدکنندگان تایر در پایتخت و کشور لاستیک را توزیع می‌کنند. هر کدام از تولیدکنندگان دارای ۴۰۰ نمایندگی می‌باشند اما مشکل با عرضه توسط تعداد محدودی از انها رفع نخواهد شد. باید تمامی نمایندگی‌ها به عرضه لاستیک بپردازند. علی رغم اینکه عرضه محدود نشان‌گر کمبود لاستیک در بازار می‌باشد،  تنها راهکار ایجاد تعادل قیمت این محصول، توزیع گسترده می‌باشد

 

آل‌سارا افزود: تولیدکنندگان این حوزه خواستار واقعی شدن قیمت تایر هستند اما این امر مهم باید توسط سازمان حمایت تایید شود. اگر این سازمان دستور افزایش قیمت را صادر کند و توزیع به طور گسترده صورت گیرد، بازار نتایج مثبت ان را در کمترین زمان ممکن شاهد خواهد بود.

 

وی درباره بازار روغن‌موتور نیز اذعان کرد: وضعیت توزیع روغن‌موتور به مراتب بهتر از بازار تایر است، همچنین افزایش قیمتی از سوی تولیدکنندگان مشاهده نشده‌است.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر روغن و پنچرگیران تهران با شاره به کمبود روغن‌موتور در خصوص عرضه روغن‌های تقلبی خاطرنشان کرد: کمبود روغن‌موتور وجود دارد اما نگرانی بابت تامین ان برای شب عید نداریم. همچنین تدابیری اتخاذ شده‌است که عرضه روغن‌های تقلبی به صفر برسد. دفتری در محل اتحادیه با هدف عرضه مستقیم روغن به واحدهای خدماتی دایر شده است و قرار است با هماهنگی یکی از شرکت‌های تولیدی، روغن‌های واحدهای صنفی از سوی اتحادیه تامین شود. در این حالت تقلب به صفر خواهد رسید. به تمامی مصرف‌کنندگان و شهروندان توصیه می‌کنم که از کالای مورد نیازشان را از واحدهای صنفی دارای پروانه کسب تهیه کنند تا موتور خودرو با مصرف روغن تقلبی دچار مشکل نشود.

 

محمدرضا آل سارا، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر روغن و پنچرگیران تهران در پایان گفت: مسئولان نظارت درست و دقیقی بر بازار دارند و همچنین به خوبی به وظایفشان عمل کرده‌اند، به همین علت در ماه‌های اخیر شاهد کاهش عرضه روغن‌های تقلبی بوده‌ایم. اتحادیه نیز در صورت مشاهده تخلف حتما برخورد قانونی خواهد کرد.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد