رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12336

شبکه تامین، تولید، توزیع و بازرگانی معنی درست اصناف

به گزارش یدکی‌رسانه سید احمد حسینی رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران بزرگترین مشکل اصناف را عدم اتحاد معرفی کرده و اذعان کرد: در جلساتی که  سال ۱۴۰۱ برگزار کردیم موفق شدیم برای گروهی از تولیدکنندگان صنفی  پروانه و کد IC صادر کنیم همچنین سعی کردیم اصناف را به طور درست تعریف کنیم چرا که قطعات ساخت تولیدکنندگان صنفی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و فعالان این حوزه از کسب‌وکارهای بزرگی برخورددارند.

سید احمد حسینی درباره دستاوردهای اتحادیه از جلسات هیات مدیره با دولتمردان در سال ۱۴۰۱ گفت: به کمک وزارت صمت توانستیم تولیدکنندگان صنفی را که سالیان سال تحت عنوان زیرپله‌ای معرفی می‌شدند، دارای کد IC و پروانه کسب کنیم. ۱۳ درصد سهم بازار به محصولات این گروه از تولیدکنندگان اختصاص دارد و خوشبختانه در سال گذشته با تلاش و همکاری وزیر صمت و معاون این وزارت‌خانه پروانه کسب به این گروه تعلق گرفت که امیدواریم با همت صداوسیما و اطلاع‌رسانی این مطلب، بتوانیم برای تعداد واحدهای بیشتری از این گروه، پروانه کسب صادر کینم.

وی ادامه داد: تعریف درستی از اصناف در نزد قوای سه گانه وجود ندارد. اصناف صرفا به معنی کسب‌وکار کوچک نیست بلکه اصناف به معنی شبکه تامین، تولید، توزیع و بازرگانی می‌باشد. در جلساتی که در سال گذشته برگزار شد سعی کردیم تعریف درستی از اصناف برای دولتمردان داشته باشیم و اصناف را به طور صحیح معرفی کنیم. قطعا با داشتن ذهنیت درست از اصناف بخشی از چالش‌های این حوزه حل خواهد شد.

حسینی در خصوص تفاوت تولیدکننده صنفی با تولیدکننده صنعتی اظهار کرد: تفاوت گروه تولیدکنندگان صنفی با تولیدکنندگان صنعتی در مباحثی چون ساختار، مساحت، تعداد و نوع تولیداتشان تعریف می‌شود. تولیدکنندگان صنفی در مساحتی کوچک‌تر و با تعداد افراد کمتری به فعالیت می‌پردازند. در واقع تولیدکنندگان صنفی با کمترین هزینه، بهترین خروجی را ایجاد می‌کنند. این به معنی کم کیفیت بودن محصولات این گروه نیست بلکه قطعات ساخت این گروه توان رقابت با محصولات خارجی را دارد. اکثریت این گروه از حوزه توزیع و بازرگانی به بخش تولید وارد شده‌اند و به همین جهت اشراف کامل بر بازار دارند.

سید احمد حسینی رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران عدم اتحاد را بزرگ‌ترین مشکل اصناف معرفی کرد و گفت: اصناف از نیروی کافی، دانش مناسب و ثروت مکفی بهره‌مند است اما متاسفانه از اتحاد و انسجام لازم برخورددار نیست. منافع فردی بر منافع جمعی ارجحیت دارد و این مسئله چالش‌های زیادی را برای اصناف ایجاد کرده است. عدم خودباوری و اعتماد در اصناف مسئله‌ایست که باید چاره‌ای برایش اندیشید اما بزرگ‌ترین مشکل عدم اتحاد است. بسیاری از آیین‌نامه‌ها و مقررات قانونی چالش‌ برانگیز در پی عملکرد نادرست و عدم اتحاد اصناف تدوین شده‌اند.

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد