رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12377

رشید تولید، اکسیژن تولیدکننده/ تایرسازان در مسیر رشد

به گزارش یدکی‌رسانه، مصطفی تنها، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران با عنوان کردن  شعار سال ۱۴۰۲ ( مهار تورم و رشد تولید) خواستار کمک حاکمیت برای تحقق این هدف شد و گفت: با بسترسازی حکومت و تلاش تولیدکنندگان تحقق این هدف امری دور از ذهن نبوده و رشد ۱۰ الی ۱۵ درصدی تولید از اهداف سال جاری می‌باشد. تولیدکنندگان با جدیت در مسیر رشد تولید تلاش می‌کنند اما همواره از قیمت گذاری دستوری که تنها مشمول کالای نهایی است گله‌مند هستند. متاسفانه با وجود تورم و قیمت مواداولیه، نمی‌توان نرخ ثابتی را برای کالای تایر در نظر گرفت.

مصطفی تنها گفت: رشد تولید اصلی‌ترین شرط حیات تولیدکننده می‌باشد. تولیدکنندگان تایر نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با وجود تمامی تحریم‌ها، موانع و چالش‌های موجود تلاش می‌کنند که تولید تایر در مسیر رشد حرکت کند. در محدوده‌هایی از زمان نیز که رشد میسر نشده، مسیر تولید را ثابت نگه داشته‌اند.

وی ادامه داد: برای تحقق مهار تورم و رشد تولید نیز علاوه بر تلاش تولیدکنندگان، حمایت دولت و حاکمیت نیز شرط است. تولیدکنندگان تایر در صورتی که بستر مناسبی از سوی دولت فراهم شود، توانایی مهار تورم و رشد تولید را دارند.

تنها خاطر نشان کرد: ابتکار عمل تولیدکنندگان و خلاقیت و ابتکار کارخانجات به کمک متخصصین و کارشناسان این بخش از صنعت کشور و ساخت داخلی ماشین‌آلات باعث شده سازندگان تایر موفق به ساخت نسل‌های جدید تایر شدوند. این مسیر پیشرفت همچنان ادامه دارد اما نباید چالش‌ها و موانع این راه‌ را که همراه تولیدکنندگان است، فراموش کرد. قطعی برق و گاز و قیمت‌گذاری دستوری که از اراده و مدیریت تولیدکنندگان خارج است، موانعیست که نباید منکر آن شد.

این مسئول صنفی در ادامه افزود: رشد تولید از برنامه‌های سال جاری تولیدکنندگان است. تارگتی که در نظر گرفته شده، رشد ۱۰ الی ۱۵ درصدی است. تحقق این هدف در گرو مسائل پیرامونی و شرایط کسب‌و‌کار شرکت‌های تولیدکننده می‌باشد.

مصطفی تنها تاکید کرد: تولیدکنندگان همواره از قیمت‌گذاری دستوری گله‌مند هستند چرا که قیمت  در تمام زنجیره تولید تایر بدون نظارت و قیمت‌گذاری دستوری، تعیین می‌گردد و تنها محصول نهایی است که باید از فیلتر قیمت‌گذاری دستوری عبور کند.

وی تصریح کرد: کوچک‌ترین اظهار نظر در خصوص افزایش قیمت، واکنش بازار را به همراه دارد که در نهایت به ضرر مصرف‌کننده است اما با توجه به مسیر صعودی نرخ تورم و افزایش قیمت‌ مواداولیه، وجود قیمت ثابت برای تایر امری دور از ذهن می‌باشد.

مصطفی تنها، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران در پایان گفت: انباشت چندین ماه تورم و در نتیجه آن ورود تولیدکنندگان تایر به مسیر زیاندهی در سال ۱۴۰۱ باعث شد در نیمه اسفند ماه سال گذشته، ۲۰ درصد افزایش قیمت مشمول محصولات تولیدکنندگان تایر شود. افزایش قیمت اعمال شده شرطی برای تایرسازان در جهت مدیریت، کنترل و تامین بازار بود. تلاش تولیدکنندگان در این زمینه تا به امروز و خروج آنها از مسیر زیاندهی باعث کاهش یک تا یک و نیم میلیون تومانی قیمت هر جفت تایر در بازار شد.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد