رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12282

صادرات قطعات خودرو تا سال ۱۴۰۴ افزایش می‌یابد

به گزارش یدکی‌رسانه، محمدرضا نجفی منش، رئیس هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور پیش بینی کرد که در سال ۱۴۰۴ صادرات بخش قطعات خودرو به شش میلیاد دلار می‎‌رسد. کیفیت خودروها و قطعات خودرویی را در سطح مطلوب ارزیابی کرد و قیمت‌گذاری دستوری را مانعی بر سر راه بهبود کیفیت دانست.

با توجه به انعقاد قرداد خودرویی باروسیه در بخش صادرات قطعات خودرو، محمدرضا نجفی منش اظهار کرد: روسیه از پتانسیل مطلوبی برای صادرات برخوردار است اما باید توجه داشته باشیم که صادرات امریست زمان‌بر که به صبر و برنامه‌ریزی و البته پیگیری نیاز دارد.

وی با خاطر نشان کردن این مسئله که کشور ترکیه  سالانه  حدود سی تا چهل میلیارد دلار  قطعات خودرو به سراسر جهان صادر می‌کند گفت: ایران نیز می‌تواند مثل ترکیه در این بخش پیشرفت کنید و با پیش‌بینی‌های انجام شده، انتظار می‎‌رود تا سال ۱۴۰۴، صادرات این بخش به ۶ میلیارد دلار برسد و این امری دور از ذهن نیست. دولت باید در این مسیر همراه ما باشد و با عدم وضع قوانینی که مانعی بر سر راه این مسیر ایجاد می‌کنند به تحقق هرچه بهتر این مسئله کمک کند.

نجفی منش افزود: تولیدکنندگان توانایی تولید قطعات خودرویی و خودروهای باکیفیت برخورددار هستند. شصت درصد قطعات، تندر۹۰ در داخل کشور تولید می‌شد و همگان نیز از کیفیت این خودرو احساس رضایت داشتند.

محمدرضا نجفی منش، رئیس هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور ادامه داد: بخش تولید توانایی تولید خودروهای باکیفیت را دارد. در بخش خصوصی نیز این مسئله حاکم است و خودروهای باکیفیت مطلوب توسط خودروسازان بخش خصوصی، تولید می‌شود اما قیمت‌گذاری دستوری مسیر تداوم و رشد کیفیت خودروها را ناهموار می‌کند و تولیدکننده را در تنگنا قرار می‌دهد. با قیمت‌گذاری دستوری که حاصلش ضرر و زیان تولیدکننده است، نمی‌توان انتطار بهبود کیفیت را داشت.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد