رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12365

صنعت موتورسیکلت نیازمند کنترل قیمت مواد اولیه

به گزارش یدکی‌رسانه مصطفی صفرخانی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران درباره تحقق شعار سال ۱۴۰۲ در صنعت موتورسیکلت گفت: کنترل قیمت مواد اولیه مهم‌ترین خواسته تولیدکنندگان قطعه در صنعت موتورسیکلت می‌باشد چرا که تنها دغدغه آن‌ها قیمت مواد اولیه و تامین به موقع آن است و مشکلی در فرآیند تبدیل مواد اولیه به قطعه وجود ندارد، همچنین از دولت انتظار داریم با ارائه بسته‌های حمایتی و معافیت‌های مالیاتی برای قطعه‌سازان این حوزه به حرکت این صنعت در مسیر پیشرفت سرعت ببخشد.

مصطفی صفرخانی با خاطر نشان کردن شعار سال جاری (مهار تورم و رشد تولید) اذعان کرد: شرکت‌های تولیدکننده مواد اولیه در صنعت قطعه‌سازی موتور سیکلت و دوچرخه، اغلب دولتی بوده و تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران در حوزه موتورسیکلت و دوچرخه معتقد هستند که برای تحقق شعار سال باید قیمت مواد اولیه از سوی شرکت‌های تولیدکننده کنترل شود.

وی در ادامه گفت: تولیدکنندگان مواد اولیه، مواد مورد نیازشان را به صورت ریالی خریداری می‌کنند اما به هنگام فروش نرخ دلار را محاسبه کرده و به صورت دلاری می‌فروشند. این چرخه نامتعادل، قیمت نهایی را به شدت تحت تاثیر قرار داده و باعث افزایش آن می‌شود.

این مسئول صنفی تاکید کرد: در حوزه صنعت قطعه‌سازی موتورسیکلت در صورتی که مواد اولیه به موقع تامین شود، تولیدکنندگان این بخش از صنعت قطعه‌سازی کشور به عنوان تولیدکننده بخش خصوصی توانایی کنترل تورم و رشد تولید را دارند. پروسه تبدیل مواد اولیه به محصول نهایی چالشی ندارد تنها نکته مهم در این پروسه تامین به موقع مواد اولیه می‌باشد. این امر نیز باید توسط توزیع‌کنندگان مواد اولیه پیگیری شود.

صفرخانی تصریح کرد: یکی از موانع رشد تولید مالیات‌های گزاف هستند. دولت با اخذ مالیات‌های بالا باعث شده تولیدکنندگان نتوانند از تمام ظرفیت خود استفاده کنند و به قولی تولید دست به عصا حرکت می‌کند. قطعه‌سازان نسبت به تولیدکنندگان مواد اولیه بیشتر مستحق معافیت‌های مالیاتی هستند چراکه تولیدکنندگان قطعه در صنعت موتورسیکلت نقش بسزایی در اشتغال‌زایی این حوزه دارند. دولت می‌تواند در مسیر رشد صنعت موتور سیکلت به قطعه‌سازان این حوزه بسته‌های حمایتی ارائه دهد و باعث توسعه این صنعت شود.

مصطفی صفرخانی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران در پایان اظهار کرد: صنعت موتورسیکلت برای رشد و بهره‌وری بیشتر نیازمند کمک دولت است. امیدواریم دولت با کنترل قیمت مواد اولیه و ارائه مشوق و بسته‌های حمایتی به تولیدکنندگان،  این صنعت را در مسیر پیشرفت یاری کند.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد