رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12288

فروش مجازی با دریافت مجوز از اتحادیه

به گزارش یدکی‌رسانه، سید احمد حسینی رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران درباره فروشگاه‌های مجازی گفت: از ابتدا سال جاری فعالان اقتصادی که از اتحادیه صنف  لوازم یدکی خودرو پروانه کسب دارند می‌توانند با دریافت کد نماد به فروش مجازی اقدام کنند و خریداران نیز با خاطری اسوده محصولات موردنظرشان را تهیه کنند.

سید احمد حسینی در خصوص فروشگاه‌های اینترنتی فروش لوازم‌یدکی خودرو گفت: متاسفانه بخش تولیدکنندگان لوازم‌یدکی چالش‌های متعددی با اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی پیدا کرده که البته این چالش‌ها در مورد فروشندگانیست که صرفا مجوز را از کسب‌و‌کارهای اینترنتی دریافت کرده و از سوی اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم‌یدکی خودرو و ماشین‌الات مجوز دریافت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه پیگیری‌های انجام شده در این زمینه مثمر ثمر واقع شده و کد نماد به اتحادیه اصناف تعلق گرفته است. از ابتدا سال جاری فعالان اقتصادی که از اتحادیه صنف قطعات‌ یدکی خودرو پروانه کسب دارند بدون نیاز به مجوز از اتحادیه کسب و کار اینترنتی و با دریافت کد نماد از اتحادیه صنف قطعات یدکی خودرو، محصولاتشان را در بستر اینترنت نیز برای فروش قرار داده  و به فروش اینترنتی اقدام  کنند.

حسینی افزود: فروشندگان مجازی که تحت نظارت اتحادیه صنف لوازم یدکی خودرو  نیستند حتی با وجود اینکه از اتحادیه کسب و کارهای مجازی، مجوز دارند اما متاسفانه نظارت درست و مناسبی بر ان‌ها وجود ندارد و این مسئله مشکلات متعددی را برای مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کند. زین پس مصرف‌کنندگان در هنگام خرید اینترنتی لوازم یدکی مورد نظرشان در حوزه خودرو از وجود مجوز اتحادیه صنف لوازم یدکی خودرو اطمینان حاصل کرده و محصول مورد نظرشان را تهیه کنند. در این شرایط، امکان پیگیری خریداران در صورت معیوب بودن قطعات خریداری شده وجود دارد.

سید احمد حسینی رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در پایان وضعیت قیمت بازار لوازم‌یدکی را این چنین شرح داد: بازار از لحاظ تامین مشکلی ندارد اما مواردی وجود دارد که باعث افزایش قیمت قطعات می‌شود. با توجه به نوسانات صعودی نرخ ارز احتمال افزایش قیمت وجود دارد. عدم تعادل عرضه و تقاضا و محدودیت‌هایی که در بخش واردات مواد اولیه و قطعات یدکی وجود دارد، بر افزایش قیمت تاثیرگذار هستند.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد