رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12324

کاهش چالش‌های قانونی در گرو به‌کارگیری کارشناسان صنفی

به گزارش یدکی‌رسانه، سید احمد حسینی رئیس صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران درباره وضعیت طرح شناسه کالا گفت: از ابتدای سال گذشته مشکلات و چالش‌های این طرح در حول سه محور به وزارت صمت اعلام شد. باید به این نکته توجه کنیم که حضور کارشناسان صنفی در هنگام تدوین قوانین و آیین‌نامه‌ها، چالش‌ها را بسیار کمتر می‌کند. پذیرش شیوه‌های نوین از شروط حفظ منافع کسب‌و‌کار در بازار می‌باشد

سید احمد حسینی درباره طرح شناسه کالا گفت: هیئت مدیره جدید از ابتدای سال گذشته موانع و مشکلات این طرح را در سه محور به وزارت صمت اعلام کرد. خوشبختانه جلسات متعددی در این زمینه برگزار و‌ با تعاملاتی که صورت گرفت، بخشی از موانع حل شد. امیدوارم با ادامه تعاملات و همکاری‌‌ها سایر چالش‌های موجود نیز حل شود.

وی ادامه داد: عدم ارتباط خانه ملت با کارشناسان خبره صنفی و فعالان بخش خصوصی در هنگام وضع قوانین و تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها چالش‌های فراوانی را نه تنها برای فعالان صنفی و مجریان قانون بلکه حاکمیت را نیز درگیر می‌کند. تصویب قوانین بدون تعامل با کارشناسان صنفی، هزینه بسیار و خروجی پایینی را به همراه دارد اما اگر از کارشناسان اصناف و فعالان بخش خصوصی در این حوزه استفاده شود علاوه بر اینکه هزینه‌ها کاهش می‌یابد، قوانین نیز قوی‌تر و کارآمدتر تدوین خواهند شد و شاهد خروجی باکیفیت‌تری خواهیم بود.

سید احمد حسینی رئیس صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران اظهار کرد: در طی یک دهه گذشته شرکت‌های بزرگ توانستند، ۲۰ درصد از سهم بازار قطعات خودرو را به خود اختصاص دهند. فعالان صنفی باید به این مسئله توجه کنند که برای حفظ منافع کسب و کار و حضور موثر در بازار، باید شیوه‌های نوین را بپذیرند. سنتی بودن، به معنی رد تمامی شیوه‌های جدید نیست بلکه باید برای بقاء در بازار شیوه‌های نوین را پذیرفت. شفافیت نیز یکی‌از دستاوردهای شیوه‌های نوین می‌باشد.

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد