رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12370

گزارش چهل وهشتمین جلسه هیات مدیره اتحادیه

گزارش ۴۸ جلسه هیئت مدیره اتحادیه

تاریخ ۱۴۰۱٫۱٫۲۶

ساعت ۸صبح

در این جلسه موضوع وظایف و اختیارات کمیسیون‌های دهگانه اتحادیه مورد بررسی قرار گرفت.

چند نکته مهم:

در این دوره هیئت مدیره علاوه بر پنج کمیسیون معمول پنج کمیسیون دیگر نیز تشکیل شده است تا موضوعات بیشتری با مشارکت اعضای صنف رسیدگی و پیگیری گردد. این کمیسیون ها عبارتند از:

 

*کمیسیون شکایات– اعضای این کمیسیون به شکایات خریدار قطعات یدکی از فروشندگان رسیدگی می‌کنند. بنابرگزارش جناب سیداحمدطباطبایی نایب رئیس دوم اتحادیه از دوره قبل ۲۸۴ پرونده رسیدگی نشده وجود داشت که ضمن پیگیری آن پرونده ها و پرونده های جدید در حال حاضر فقط ۲ پرونده درحال رسیدگی است. که رکورد بی‌سابقه‌‌ای محسوب می‌شود. در خصوص رسیدگی به شکایات مسائل مختلفی وجود دارد از جمله : شیوه نامه رسیدگی، علل شکایات، ناآشنایی با قانون، واحدهای صنفی بدون پروانه کسب، اطلاع رسانی به مصرف کنندگان نهایی درخصوص چگونگی اعلام شکایت، غیرحضوری و ایجاد سامانه برخط شکایات

 

*کمیسیون حل اختلاف– کار این کمیسیون حل اختلافات بین کسبه عضو صنف است که در این خصوص نیز مسئله مهم شیوه نامه عملکرد و  عبور از روش کدخدامنشی و تاکید برپیش‌گیری از طریق اعلام تخلفات صنفی به اعضای اتحادیه است.

 

*کمیسیون بازرسی– باتوجه به اصراری که نهادهای بالادستی مبنی براینکه چنانچه بارزسی‌های اتحادیه به صورت هدفمند، نظامند و فراگیر صورت گیرد؛ ورود بارزسان دولتی ضرورتی نخواهد داشت و فضای کسب وکار آرامش بهتری می‌یابد.

لازم است کمیسیون بارزسی با هدف اطلاع رسانی از خدمات اتحادیه، ابلاغ قوانین و دستورالعمل‌های لازم الاجرا در واحدهای صنفی ، شناسایی و برخورد با واحدهای فاقد پروانه کسب و پیگیری موارد ارجاعی، کار خود را با سرعت و دقت بیش از پیش انجام دهد.

 

*کمیسیون فنی– این کمیسیون در تمام رسته‌های صنفی باید کارشناسان امین و خبره از میان اعضای صنف انتخاب کند تا کمیسیون‌های شکایات و حل اختلاف بتوانند نیازهای کارشناسی خود را درون اتحادیه مرتفع کنند.

 

*کمیسیون آموزش– غفلت‌های گذشته باعث شده تا این کمیسیون فقط در حد آموزش های اولیه برای متقاضیات صدور یا تمدید پروانه کسب ایفای نقش کند. حال آنکه براساس قانون این کمیسیون می‌تواندبا هماهنگی وزارت آموزش و پروش، سازمان فنی و حرفه‌ای، دانشگاه جامع علمی کاربردی و دیگر مراکز نسبت به دانش‌افزایی، مهارت افزایی و اعطای مدرک معتبر برای اعضا کارهای مفیدی انجام دهد.

 

*کمیسیون شوراها – برگزاری انتخابات ، رسیدگی و حل وفصل مشکلات و برقراری ارتباط اعضای پاساژها و راسته بازارها با اتحادیه سه وظیفه مهمی است که کمیسیون شوراها بر عهده دارند. چنانچه پیشنهاد تشکیل موسسه یا شرکت غیر تجاری و غیر انتفاعی برای مدیریت پاساژها نیز عملیاتی شود کسبه می‌توانند با نظم و اعتبار بیشتری خواسته‌های خود را نسبت به محل کارخود دنبال کنند.

 

*کمیسیون مالیات حضور در جلسات دادرسی مالیاتی و دفاع از حق اعضای صنف، برگزاری جلسات با مدیران و مسئولان مالیاتی و هماهنگی با کمیسیون آموزش برای برگزاری آموزش های تخصصی در خصوص مالیات اهم وظایف کمیسیون مالیاتی را تشکیل می‌دهد. البته این کمیسیون می‌تواند در خصوص ضعف‌ها و برخی رویه‌های نادرست در امر مالیات ورود کرده و پیگیری اصلاحات لازم باشد.

 

*کمیسیون مدیریت راهبردی وبرنامه ریزی- این کمیسیون وظیفه و گستره کاری بزرگی دارد که می‌توان در گفت: بررسی، ارائه پیشنهاد، برنامه و راهکار در تمامی زمینه‌های مرتبط با بهبود فضای کسب وکار برآیند کار کمیسیون است از طرفی این کمیسیون باید بتواند با احصا مشکلات اعضا و تبدیل آن ها به مسئله، راه حل ارائه کند. هم‌چنین کمیسیون راهبردی اتاق فکر و محور جمع آوری نظرات اعضا برای برخورد و حل معضلات پیش روی اتحادیه و صنف است.

 

*کمیسیون رفاهی- موضوع بیمه تکمیلی، ورزش و تعاونی مسکن درحال حاضر کارهای این کمیسیون را شامل می‌شود که در خصوص مسکن پیگیری اخذ زمین از دولت برای ساخت مسکن برای اعضای صنف، همکاران و کارمندان ایشان در چارچوب نهضت ملی مسکن می‌تواند بسیار امید بخش باشد.

 

*کمیسیون تلفیق- این کمیسیون درواقع از جمع روسای ۹ کمیسیون دیگر است که موجب هماهنگی، تشریک مساعی و به اشتراک گذاری تجربه‌ها و راه‌حل خواهد شد.

 

موضوع دوم جلسه هیئت مدیره

ازآنجائیکه روابط عمومی اتحادیه در این دوره به عنوان یک راهبرد مدنظر قرار گرفته است. موضوعاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در خصوص جلسه دوشنبه۱۴۰۲٫۱٫۲۸گفت وگو شد دراین جلسه  قراراست با حضور همه اعضای کمیسیون های اتحادیه برنامه سال جاری با هماهنگی و برآمده از تجربه سال گذشته اجرایی گردد.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد