رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12381

بازار به افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو، واکنش نشان داد

به گزارش یدکی‌رسانه، اسد کرمی، نائب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران، واکنش بازار را به افزایش قیمت‌ کارخانه‌ای خودرو، افزایشی خواند و گفت: در پی اعلام افزایش قیمت از سوی شورای رقابت، قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار افزایش یافت و در پی این روند صعودی، بازار وارد مسیر رکود شد. انتظار می‌رفت با واردات خودرو بخشی از تقاضا تامین شود.

اسد کرمی در خصوص واکنش بازار به افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو اظهار کرد: در پی افزایش قیمت رسمی محصولات ایران‌خودرو و سایپا از سوی شورای رقابت، روند قیمت در بازار صعودی شد و خودروهای داخلی ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش قیمت داشته‌اند. خودروهای خارجی نیز از این مسیر جا نمانده و ۲۰ تا ۲۵ درصد، به قیمتشان افزوده شد.

وی وضعیت بازار را بعد از اعمال افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو اینچنین شرح داد و گفت: مسیر حرکت قیمت در حال حاضر صعودی است. بنابراین معاملات در حال حاضر متوقف شده و بازار حالت رکود را تجربه می‌کند.

کرمی خاطر نشان کرد: در حال حاضر عده‌ای از وضعیت بازار سوءاستفاده می‌کنند. وضعیت آشفته بازار و عدم تحقق وعده‌های وزارت صمت در خصوص واردات خودرو و در پی آن بلوکه شدن سرمایه مردم، باعث سلب اعتماد هموطنان شده است. در صورتی که انتظار می‌رفت با واردات خودرو، بخشی از تقاضای بازار تامین شود.

این مسئول صنفی در ادامه افزود: افزایش قیمت‌ کارخانه‌ای خودرو اگر با گسترش عرضه توسط خودروساز و همچنین تحویل به موقع خودرو به خریدارن همراه شود، علاوه بر اینکه از تشویش بازار کاسته و التهابات را فروکش می‌کند، کاهش قیمت در بازار را نیز به همراه خواهد داشت.

اسد کرمی، نائب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران در پایان، از آخرین قیمت بعضی از خودروهای پرتیراژ داخلی گزارش داد و گفت: آخرین قیمت، پژو ۲۰۶، ۷۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. پژو ۲۰۷ پانوراما با مبلغی معادل، یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان معامله می‌شود. قیمت شاهین نیز ۷۵۰ میلیون تومان، به ثبت رسیده و سایر خودروهای تولید داخل   مبلغی بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان، افزایش قیمت داشته‌اند.

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد