رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=12307

صورتحساب های الکترونیکی در سامانه مودیان از مرز ۶۸ میلیون گذشت

به گزارش  یدکی رسانه به نقل از رسانه مالیاتی ایران، تا تاریخ ۱۶ فروردین ماه سال جاری حدود۷۶۰ مودی موفق به ارسال صورتحساب الکترونیکی شده اند که از این تعداد ۲۱۴ مورد به صورت مستقیم، ۵۲۳ مورد از طریق شرکت‌های معتمد و تعداد ۲۳ مورد نیز از طریق سامانه های دولتی در سامانه مودیان ثبت شده است.

براساس این گزارش، تاکنون بیش از ۶۸ میلیون صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان ارسال شده است که از این تعداد، بالغ بر ۵۴ میلیون صورتحساب توسط خود مودیان، بیش از ۱۴ میلیون صورتحساب با کمک شرکت‏ های معتمد و بیش از ۲۴ هزار صورتحساب نیز از طریق سامانه های دولتی ارسال شده است.

لازم به ذکر است، تا تاریخ مذکور مجموعا حدود ۱۸ هزار حافظه از طریق مودیان، شرکت های معتمد و سامانه های دولتی اخذ شده است.

گفتنی است شرکت‏ های پذیرفته شده در بورس و فرابورس از اول آبان‏ماه سال ۱۴۰۱ و شرکت‏ های دولتی و سایر دستگاه ‏های اجرایی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری از اول دی‏ماه همان سال طبق قانون ملزم به صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی شده اند. همچنین از ابتدای سال‏ ۱۴۰۲ نیز اشخاص حقوقی (به جز اشخاص حقوقی موضوع ماده (۱۶) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰) مشمول اجرای این قانون گردیده اند.

/۱/

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد